Annons
Annons

Housekeeping Manager

Nordic Choice Hotels

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel Grand i Borås är ett hotell som öppnade 1972 och med 50 årig historia är vi stadens mest prominenta hotell. Under 2021 startade en omfattande renovering av hotellet som blir klart i januari 2023. Hotellet kommer då ha 219 rum, en helt ny konferensanläggning och Borås största restaurang. .

Nu söker vi en Housekeeping Manager som ska i enlighet med företagets värderingar och arbetsmetoder lönsamt och kvalitativt driva företagets avdelningar för rumsstäd, lokalvård och ansvar för personalmatsal. Du ska vara operativt driven och där med inte vara rädd för att ta i själv när det behövs – du är således en ledstjärna bland dina kollegor i städteamet. Du är en glädjespridare, en inspiratör som leder med både hjärta och hjärna.

Du kommer att arbeta strikt med ledorden Kvalitet och Service i allt du gör. Vår ambititonsnivå är hög på Grand vilket kommer ställa krav på din förmåga att leda ditt team, planer ditt arbete, säkerställa hög standard och kvalitet.

Rollens ansvarsområden:
•Övergripande ansvar för avdelningen Housekeeping.
• Resultat- budget och prognosansvar med analys för avdelningen
• Kvalitetsäkring av kund/gästnöjdhet, uppföljning och kvalitetskontroll.
• Personalansvar och trivsel på avdelningen . Utveckling av teamets prestationer, individuellt och i grupp
• Driva och utveckla miljöarbetet för avdelningen med särskilt fokus på kemikalieanvändning och sopsortering.
• Kommunicera fastställda strategier och mål inom sitt område för medarbetare.
• Planera sin arbetstid utifrån verksamhetens behov

Personspecifikationer, utbildning och erfarenhet som eftersöks:
• Flytande kunskaper i svenska samt engelska i tal och i skrift
• Strukturerad, noggrann och kostnadsmedveten
• God kommunikationsförmåga
• Minst 3 år erfarenhet från liknande ledande befattningar inom hotell eller storstäd.
• Utbildning inom hotelldrift och/eller mångårig erfarenhet.
• God datorvana.
• Körkort B är meriterande.

Några av förmånerna som anställd hos oss:
Möjlighet att få arbeta på en populär och omtyckt arbetsplats med ett starkt varumärke. Du får möjlighet att utveckla din kompetens och vid din sida har du oss kollegor som agerar bollplank och stöttar dig i din utveckling Vi vill att du ska må bra och trivas på Quality Hotel Grand därför erbjuder vi många fina förmåner samt sociala aktiviteter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%  med start september/oktober där viss helgarbete kan förekomma vid större helger. 6 månaders provanställning tillämpas.  Housekeeping Manager kommer inledningsvis rapportera till VD och ingår i ledningsgruppen för hotellet.

Vi godtar endast kompletta ansökningar med CV, Personligtbrev och Videoansökan. Ej kompletta ansökningar kommer avslås per automatik. 

Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdag 2022-08-31

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02