Housekeeping Manager Room
Liseberg Grand Curiosa Hotel
Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!
Housekeeping Manager Room till Liseberg Grand Curiosa Hotel
Nu söker vi två Housekeeping Manager som längtar efter att få arbeta i en magisk miljö där våra gäster får möjlighet att ta en paus från vardagen och alla måsten, ha roligt och skapa minnen tillsammans. Med stöd av hotellets Executive Housekeeping Manager, som du rapporterar till, leder du tillsammans med dina teamledare, ett av våra två Room cleaning team, på 15-30 medarbetare beroende på säsong. Ni ser till att våra miljöer är fina, fräscha och förberedda för att välkomna våra gäster. Som Housekeeping Manager Room innebär det ansvar för våra hotellrum, korridorer och förråd på Grand Curiosa Hotel. Där har du och din Housekeeping Manager kollega ansvar att leda och fördela arbetet och tillsammans med resterande Housekeeping team skapa fantastiska upplevelser för våra gäster och kollegor.
Grand Curiosa Hotel är helt unikt hotell i Norden med stor kapacitet. Hotellet är full till bredden av kuriositeter, knasigheter, en guldfärgad ruschkana från plan två och en fullt fungerande karusell i angränsande Café Agnes, 457 familjerum, minst fem bäddar i varje rum och totalt 2200 bäddar där alla ytor ska tas om hand på bästa sätt. Vi tror att många fler än våra boendegäster kommer att vilja lämna verkligheten för en stund och komma in till oss för att uppleva detta, du och ditt team blir förstås enormt viktiga för att bidra till att skapa magin här. Vi lever våra värdeord Omtanke, Kreativitet, Säkerhet, Kvalitet och Glädje och som Housekeeping Manager Public söker vi dig som brinner för ditt yrke, är närvarande och beredd att göra om och göra nytt.
I pre-openingfasen är du drivande i framtagandet av arbetssätt, processer, rutiner och regler inom ditt ansvarsområde. Du är delaktig i rekrytering och utbildningsinsatser, dessutom planerar, förbereder och färdigställer du den operativa verksamheten inför öppning och i uppstartsskedet. När verksamheten så småningom övergår till mer löpande drift arbetar du med utvecklingsmöjligheter och är delaktig i att leda medarbetarna operativt. Inom ditt ansvarsområde ingår även sedvanliga uppgifter som att sätta och styra ekonomiska mål, effektivisera och resursplanera verksamheten, och du har arbetsmiljö- och miljöansvar, även brand- och säkerhetsansvar.
Vem är du?
Vi söker dig som vill skapa starka Team med stor känsla av yrkesstolthet. Du bör ha minst 2 års erfarenhet av ledarskap inom Housekeeping och hotellverksamhet med budget- och personalansvar. Vi ser relevant utbildning inom hotell och turism och övriga utbildningar inom ledarskap och städ som meriterande. Erfarenhet av olika bokningssystem och digitala Housekeeping-system är önskvärt. I rollen krävs erfarenhet av att hantera stora städmaskiner, ha god kunskap om väsentliga kemikalier och övriga städprodukter. Vi värdesätter ett brinnande hållbarhetstänk, med fokus på arbetsmiljö och ergonomi, där du bidrar till att Liseberg tar steget mot ökad hållbarhet. Vi söker dig som har erfarenheten och kunskapen att stötta engagerade nya medarbetare i branschen med viljan att lära ut och förmågan att både ge och ta emot feedback.
Du är en trygg ledare och förebild som gärna har arbetat i uppstartsfas i liknande tjänst, men som också vill jobba långsiktigt och utvecklande när vardagen rullar på. Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet, ärlighet och tydlighet, samtidigt som du inte tvekar att hjälpa till där det behövs som stöd för dina medarbetare där du kan coacha, utveckla och uppmuntra.
Dina tidigare erfarenheter vittnar om bredd och variation inom ditt yrkesområde, där du behärskar att hantera större gästnivåer. Vi ser att du har lätt för att hitta nya lösningar och gillar att ha möjlighet att förändra och utveckla, vilket är extra viktigt vid öppningen av ett nytt hotell. Du kan hantera stora arbetsgrupper där många olika kulturer representeras vilket innebär stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska. Du ser dina medarbetare, sätter upp mål och ger återkoppling kontinuerligt. Du skapar team som har roligt tillsammans och sprider glädje!
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning i början av december. Rollen innebär en oreglerad arbetstid och styrs av behovet på avdelningen.
Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar under våren 2023. Vi vill gärna ha dig med i vårt team redan under hösten 2022 – vi har massor av härliga uppgifter att checka av innan det är dags att öppna dörrarna till vår fantasifulla värld! Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till hotellets Excecutive Housekeeping Manager Tina Engelbrektsson på telefon 031-766 70 28 eller christina.engelbrektsson@liseberg.se.
Vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt då vi rekryterar löpande men senast den 16 oktober 2022.
Läs gärna mer om vår spännande utökning av Liseberg här: Grand Curiosa | Liseberg
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook