Annons

Husfru

Långholmen Hotell & Restaurang

I historiska byggnader på den gröna ön Långholmen mitt i Stockholm hittar du Långholmen Hotell & Restaurang. Naturskönt beläget i hjärtat av Stockholm finns här hotell med 102 celler, vandrarhem med 10 celler, 20 möteslokaler, wärdshus och festvåning samt en egen arrangemangsavdelning. Hållbarhetsfrågor har länge genomsyrat vår verksamhet och vi är miljömärkta med Svanen.

Nu söker vi en erfaren husfru som med energi och värme kan leda och utveckla vår Housekeeping-avdelning som ansvarar för att anläggningen alltid är skinande ren och fint dekorerad året runt. Arbetet som husfru innebär en härlig blandning av operativa, administrativa och strategiska uppgifter. Du har full fokus på den övergripande planeringen, samt leder och driver utveckling av personal, arbetssätt och rutiner men kan också vara delaktig i de dagliga arbetsuppgifterna på avdelningen. Du har en känsla för helhetsintrycket från ett gästperspektiv och har öga för att allt ”piff” är på plats. Du kommer att ingå i företagets chefsgrupp och rapporterar till VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda, bemanna, planera arbetet för och utveckla Housekeeping-avdelningen
• Ansvara för ekonomi och inköp inom ramen för avdelningens budget
• Vara företagets kontaktperson till samarbetspartners och leverantörer
• Vara aktiv i vårt hållbarhetsarbete där vi alltid strävar efter förbättringar

Din profil
• Du har erfarenhet av arbete som husfru och därmed också arbetat med chefsuppgifter som ledarskap, personalfrågor, systematiskt arbetsmiljöarbete och budgetansvar.
• Som ledare är du tydlig och engagerad och kan på ett prestigelöst sätt utveckla och inspirera ditt team genom att skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare.
• Du gillar struktur och ordning, vilket genomsyrar arbetssätt och arbetsledning.
• Du är lösningsorienterad, kreativ och handlingskraftig.
• Du har ett utpräglat sinne för detaljer och tycker om utveckling och kvalitetssäkring.
• Kunskap och intresse av materialvård, dekoration, inredning och blommor.
• God vana att arbeta med Office-program och hotellsystem.

Vi erbjuder
• En välkomnande och trygg arbetsplats med familjär stämning där du blir en del av ett lag som hjälper varandra och jobbar mot samma mål.
• Ett fritt och varierande arbete med stort eget ansvar
• Delaktighet i en organisation som brinner för miljö, kvalitet och gästnöjdhet.
• En möjlighet att arbeta aktivt med hållbarhetsfrågor.
• En arbetsplats i historiska byggnader där öns vackra parkområden börjar utanför entrédörren och Mälarens vatten ligger ett stenkast bort.

Om företaget
Långholmen Hotell & Restaurang AB är ett privatägt bolag som bedriver hotell, konferens, restaurang, vandrarhem i det tidigare Kronohäktet. Vi anordnar även arrangemang, aktiviteter, bröllop och andra tillställningar. Hotellet har 102 rum (”celler”), konferensen ett 20-tal möteslokaler och vårt Wärdshus har plats för cirka 250 gäster. Intresserad? Hör av dig!

Anställning heltid, tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Välkommen med din skriftliga ansökan med personligt brev och CV till jobb@langholmen.com Skriv ”Husfru” i ämnesraden.
Senaste ansökningsdag är 11 oktober. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02