Annons
Annons

Kommersiell Chef

Yasuragi

Yasuragi erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor ute såväl som inne, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande aktiviteter. Här finns 191 hotellrum och sviter i japansk stil, 23 möteslokaler samt tre restauranger med mat inspirerad av det japanska köket. Yasuragi drivs av Nordic Hotels & Resorts AB/AS, som är en del av Petter Stordalens Strawberry Hospitality Group. Yasuragi ligger i ett naturskönt område 20 minuter från Stockholms innerstad.

Yasuragi söker nu en kommersiell chef för ett starkt kommersiellt team. Vi arbetar i en ständigt föränderlig bransch och ingår i en koncern med fokus på stark tillväxt, så vi kan lova att det här är en spännande roll.

Som kommersiell chef ansvarar du för att utveckla Yasuragis kommersiella strategi, som täcker alla segment och kanaler för att maximera hotellets totala intäkter och resultat. Likaså att Yasuragi bibehåller en stark marknadspenetration som ett av Sveriges ledande SPA Hotell.

Du ansvarar för planering och genomförande av den kommersiella strategin med tydligt definierade aktiviteter inom det kommersiella området tillsammans med hotellets kommersiella team. Rollen som kommersiell chef ansvarar för att stärka och utveckla relationen med såväl kunder som samarbetspartners.

Rollen säkerställer att kommersiella strategier fastställs för alla intäktsströmmar och att alla system, plattformar och nätverk används till sin fulla potential för att ge högsta möjliga intäkter.

En kommersiell chef är bla. ansvarig för följande områden:
• Direkt ansvarig för att driva Topline Budget och Prognos genom att implementera en kommersiell strategi och affärsplan fram till genomförande.
• Leverera som ett minimum de budgeterade intäkterna över alla ansvariga intäktsströmmar.
• Arbeta tillsammans med hotellets VD och ledningsgrupp för att säkerställa att hotellet når de uppsatta målen för verksamheten.
• Utveckla och upprätthålla starka relationer med hotellets kommersiella team och övriga avdelningar.
• Etablera och förstärka relationer med alla externa intressenter, kunder och partners.
• Bevaka marknadstrender och anpassa strategier i enlighet med de förändrade marknadsförhållandena.

Våra förväntningar:
• Starka ledaregenskaper med förmåga att inspirera och leda framåt.
• Minst 4 års erfarenhet av kommersiell ledning eller ledande befattning inom försäljning.
• Kommersiell och lönsamhetsorienterad attityd och en förmåga att utmana etablerade metoder och uppfattningar.
• Utmärkt förmåga att kommunicera och en skicklig presentatör
• Hög arbetsförmåga och stark analytisk och numerisk förmåga.
• Förmåga att arbeta effektivt i en miljö med högt tempo.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Den kommersiella chefen sitter med i hotellets ledningsgrupp och rapporterar till hotellets VD.

Sista ansökningsdag är den 20 maj 2022.

För frågor angående tjänsten vänligen kontakta Kristofer Skoglund.

E-post: kristofer.skoglund@yasuragi.se

Mob: +46 70 941 05 79

Vi som arbetar på Yasuragi utvecklas ständigt. Vi har alla ett eget ansvar och en viktig funktion att fylla för helheten. Vi tycker om att ge god service och det är vår uppgift att se till att våra gäster får en avkopplande upplevelse under sin vistelse hos oss.

Vårt kundlöfte är att hos oss ska alla kunna varva ned, hitta tillbaka till sin energi och åka hem med ny kraft. Syftet med att arbeta på Yasuragi är att ge våra gäster denna möjlighet. Som medarbetare på Yasuragi är du en del av det team som skapar miljöer och upplevelser för att människor ska må bra och därmed i sin tur kunna bidra till en värld där vi kan leva i harmoni.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02