Efterfrågan på Visitas tjänster har i pandemins spår varit, och är alltjämt mycket stor.  För att möta detta ökade behov och ytterligare stärka vår position som besöksnäringens starka röst, söker vi en ny kollega till vår marknadsavdelning på Sveavägen i Stockholm.

I rollen som medlemsrekryterare utgör du en viktig länk mellan Visita och medlemsföretagen. Din huvudsakliga uppgift är att etablera nya kontakter, identifiera nya potentiella delar av marknaden och inte minst, knyta nya medlemmar till Visita genom tecknade medlemskap. I rollen kommer du också att arbeta för att tydliggöra och stärka vår position hos företagen genom att erbjuda Visitas samlade kompetens.

Du som söker
Vi söker dig som älskar mötet med människor och är positiv, energisk och lösningsorienterad. Du samarbetar utomordentligt bra tillsammans med andra oavsett om det handlar om den egna arbetsgruppen eller andra avdelningar inom organisationen. Du har tidigare erfarenhet från arbete inom besöksnäringen eller konsultativ tjänsteförsäljning. Eller ännu hellre från bådadera!

Arbetstempot är stundtals högt, men vi ser alltid till att göra plats för kluriga frågeställningar, den gemensamma kaffepausen, eller de många och hjärtliga skratten. Vi älskar att ha roligt på jobbet och är övertygade om att det märks i vårt säljresultat!

Vi tror att du som söker kanske arbetar i branschen och ser rollen som medlemsrekryterare som ditt nästa karriärsteg. Du älskar att plocka upp telefonen för att knyta kontakter men också underhålla nätverk av tidigare upprättade kontakter. Du är van att arbeta självständigt och driva dina egna säljprocesser från början till slut. Därför bör du ha en stark egen drivkraft och utan problem kunna kommunicera Visitas erbjudande till skilda branscher inom besöksnäringen.

Du ser det som en förmån att få komma in i ett kreativt och dynamiskt team där utveckling och nytänkande är ledord. Du har en god analytisk förmåga och ett kreativt tänkande och en väl utvecklad förmåga att lyssna och förstå behov. Detta gäller såväl externt hos våra befintliga medlemmar och blivande medlemmar, som internt inom den egna organisationen- Allt för att säkerställa största möjliga medlemsnytta.

Dessa egenskaper tillsammans med kommunikativ förmåga och hög social kompetens bidrar till ett utomordentligt säljresultat. För att trivas i rollen bör du därtill vara samhällsintresserad och nyfiken på vår omvärld.

Utbildning och erfarenhet

  • Vi ser det som meriterande om du har någon eftergymnasial utbildning med inriktning mot försäljning, marknadsföring, kommunikation eller liknande.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet från arbete inom besöksnäringen.
  • Tidigare erfarenhet av arbete med tjänsteförsäljning.
  • Goda kunskaper i engelska.
  • Kunskap i ett tredje språk är starkt meriterande.
  • Du har goda kunskaper i Officepaketet.
  • Van användare av CRM-system.
  • Vi ser det som meriterande om du har förståelse för-, och erfarenhet av arbetsgivarfrågor inom besöksnäringen. 

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en spännande och omväxlande tjänst i en framtidsorienterad och expanderande bransch-och arbetsgivarorganisation som representerar en starkt växande näring. Visita har för närvarande ett 60-tal medarbetare, vilket innebär ett decentraliserat arbetssätt och korta beslutsvägar. Visita kännetecknas av en mycket öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner- En organisation att trivas och utvecklas i!

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning om 6 månader, med placering på Sveavägen 25 i Stockholm.

Vi kommer fortlöpande att kalla till intervjuer.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner
Sara Nordström
Marknadschef
+46 8 762 74 00