Annons
Annons

Meeting & Event Director

Villa Foresta

Villa Foresta öppnade upp i augusti 2024 efter en omfattande renovering. Det här är en alldeles ljuvlig mötesplats som blivit ett vardagsrum såväl för lokalbefolkningen som för Stockholmare i allmänhet. Här erbjuds gästerna en symbios av otroliga miljöer både inne och ute, mat och dryck för alla tillfällen, barer man har svårt att lämna, magiska mötesrum, 103 hotellrum, allmänna ytor som passar oavsett varför man besöker oss, och publika event i alla dess former. Och nästa år ett helt underbart spa därtill… En riktig pärla som på kort tid positionerat sig som en av 08-områdets mest attraktiva mötesplatser.

Villa Foresta är en del av Stockholm Meeting Selection, en familj av unika hotell, konferens- och mötesplatser som alla på ett eller annat sätt erbjuder det vi kallar för ”Livets Goda”. Vi finns på tolv platser inom Stockholmsområdet och i gruppen ingår bland annat Lejondals Slott, Restaurang Hantverket och Ulfsunda Slott.

Vill du vara med på resan?
Älskar du försäljning och att göra affärer? Är du en naturlig och entusiasmerande ledare? Går du igång på att leverera ett riktigt lyckat event? Är du prestationsinriktad och får andra att driva mot mål tillsammans med dig? Tycker du att struktur, ordning och uppföljning låter som ljuv musik? För dig är det viktigt att vara lösningsorienterad, orädd och flexibel. Du är affärsmässig och gillar att jobba mot tydliga mål. Du är en passionerad ledare likväl som kollega och gillar att arbeta både hårt och smart.

Vi är en snabbfotad organisation med extremt entreprenöriell kultur. Vi testar oss fram och lär oss hela tiden nya saker. Du har kollegorna i ledningsgruppen nära dig och ditt team ser dig som det naturliga navet i deras vardag. Någon att luta sig mot. Max en timme bort har du flera hundra kollegor på våra olika systeranläggningar och i Värtahamnen finns vårt huvudkontor med duktiga kollegor inom Marknad, Sälj, Ekonomi, IT m.m.

Efter ett års verksamhet vet vi vad vi behöver göra för att ta nästa steg mot ännu nöjdare och fler kunder och mot ännu nöjdare medarbetare. Det vi framförallt behöver är dig!

Vi söker nu en Meeting & Event Director
Din uppgift är att under mycket stort eget ansvar utveckla avdelningen till att nå högre kundnöjdhet, ökad andel återköp, ökad medarbetarnöjdhet, ökat inflöde av förfrågningar, höjd konverteringsgrad och till att övergripande uppnå ökad lönsamhet. Inte svårare än så!

Du har fullt personal- och resultatansvar för avdelningen och rapporterar till Destinationsdirektören. Du är därmed en del av anläggningens ledningsgrupp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda teamet om totalt 6-7p.
• Löpande utveckla strategin för avdelningen
• Leda den dagliga verksamheten både taktiskt och operativt
• Hantera egna kundkonton med tillhörande offerering, uppföljning, projektledning, fakturering
• Driva det dagliga säljarbetet i samarbete med vår centrala Innesäljavdelning på HK
• På egen hand driva uppsökande försäljning mot slutkund likväl som partners (eventbolag, bokningsbolag etc.) i samarbete med vår centrala Utesäljavdelning
• Representera anläggningen på mässor etc.

Profil och kompetens
Du är van att leda andra och har en omfattande erfarenhet från mötesindustrin. Du kan ha en bakgrund inom hotell, festvåning, konferensanläggning eller restaurang. Kanske har du jobbat på eventbyrå eller bokningsbolag? Förståelse för arbete inom F&B är väldigt nyttigt då det är en central del i det vi säljer. Även erfarenhet inom Revenue Management är en stor tillgång – du ska älska svarta siffror… Att driva såväl stora som små event- och konferensprojekt är även det något du har mycket stor vana av.

Du bör vidare ha starka resultat med dig avseende försäljning, inte minst uppsökande sådan.

Passionerad, Strukturerad, Entusiasmerande och Driven. Det tror vi mappar in på din personlighet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är en liten organisation (nåja – ca. 40 heltidsanställda) med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och skapa mötesupplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr om oss våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill.

Detta är en heltidstjänst med sex månaders provanställning och med tillträde efter överenskommelse.

Känner du att det här är jobbet för dig? I så fall tycker vi att du ska skicka in din ansökan nu. Ansökningar behandlas löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte – hör av dig till oss redan idag om du är den vi letar efter.

För frågor om tjänsten kontakta Peter Winitsky på peter.winitsky@meetingselection.se

Ansvarig rekryterare
Robert Gynne
robert.gynne@nasbyslott.se

Observera att vi inte tar emot ansökningar på e-mail.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02