Meeting & Event Manager
Miss Clara by Nobis
/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F01%2Fmiss_clara_1200x628px.jpg)
Till våren öppnar Miss Clara Hotel upp en ny mötes- och eventavdelning som kommer att addera ytterligare liv till det anrika Thulehuset på Sveavägen och vi söker nu en Meeting & Event Manager som vill vara med och starta upp och utveckla denna avdelning.
Med en imponerande yta på 550 kvadratmeter, belägen på entréplanet intill hotellet, erbjuder den nya avdelningen en mångfald av möjligheter för olika sammanhang.
I centrum av denna arkitektoniskt banbrytande byggnad, som på 1940-talet var landets skarpaste funktionella fastighet, skapas det ett större mötesrum som rymmer upp 70 personer, samt tre mindre mötesrum för intimare och mer privata sammanträden. En levande lounge med panoramafönster mot Sveavägen förser gästerna med en inspirerande plats för fikapauser. Men det blir inte bara en plats för avkoppling och arbete; Miss Clara kommer även att erbjuda möjligheten till att hyra loungen som en unik eventlokal.
Det historiska Thulehuset, även känt som Skandiahuset, designades av arkitekten Gustav Clason och står idag som ett unikt landmärke i moderna Stockholm. För att komplettera dess arv har vi på Miss Clara samarbetat med Wingårds för att skapa en atmosfär av tidlös och modern elegans.
Denna nya mötes- och eventavdelning blir inte bara en förlängning av Miss Clara’s redan omtyckta atmosfär, utan även ett nytt kapitel i Thulehusets rika historia och en plats där möten och evenemang smälter samman med kultur och design.
Tjänsten innefattar ansvar över den dagliga driften av avdelningen, detaljplanering samt uppföljning av både konferenser och events. Det är viktigt att du är flexibel och tycker om att arbeta i en driftsorienterad miljö med högt tempo samt att du uppskattar en blandning av administrativt och operativt arbete. Du är också en kommunikatör av rang som har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla företagsrelationer. Det är meriterande med kunskaper i bokningssystemet Opera.
Som Meeting & Event Manager ingår du i hotellets ledningsgrupp och rapporterar till Reservation & Sales Manager.
Tjänsten kommer även innefatta
• Projektledning och detaljplanering
• Visningar och kundmöten
• Administrativt arbete, fakturering
• Estetiskt underhåll av våra konferenslokaler
• Insäljande vid behov
• Hålla i driftsmöten och informera alla andra avdelningar om kommande konferenser och events
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning. Kvällar och helger förekommer.
Varmt välkommen att skicka din ansökan till jobb@missclarahotel.com, och märk mejlet med Meeting & Event Manager. Urval och intervjuer görs löpande.
Vi ser fram emot att höra av dig!
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook