Annons
Annons

Meeting & Event Projektledare

Quality Hotel Friends

Mitt i Arenastaden, Solna, intill Friends Arena och Mall of Scandinavia, hittar du Quality Hotel Friends – Eventhotellet för de stora ögonblicken. Här anordnas dagligen evenemang av varierad storlek. Hotellet som öppnade augusti 2013 har förutom en stor eventsal, tio konferenslokaler, 400 logirum, två restauranger och en lobbybar. Och, större ska vi bli! 2020 står våra nya rum klara och vi blir Stockholms största eventhotell.

Därför behöver vi redan nu förstärka teamet och ladda inför nästa år och söker dig som vill bidra till de stora ögonblicken med din brinnande passion för försäljning, service, organisation och struktur.

För att passa in hos oss är det viktigt att du har dokumenterad erfarenhet av liknande tjänster eller likvärdig bakgrund. Du är senior och trygg i dina kunskaper samt driven att komma in i arbetet snabbt. Som person är du noggrann och strukturerad, drivs av kundkontakt och att hantera många varierande projekt simultant. Här jobbar vi i team och prestigelöshet är grundläggande för vår gemensamma framgång.

Identifierar du dig med vår personlighet som genomsyras av engagemang, omtänksamhet och nytänkande kan du vara vår nästa medarbetare

Projektledarens huvudsakliga arbetsuppgift är att säkerställa att våra grupper, konferenser och events blir genomförda på bästa sätt med både gäst och hotell i fokus. Projektledare följer kunden från bekräftelse, genom hela eventet från planering, genomförande, utvärdering och uppföljning.

Projektledaren ansvarar för intern och extern kommunikation, projektbudget, agerar mellanhand gentemot externa leverantörer samt verkar för ökad merförsäljning, uppföljning och återköp.

I tjänsten ingår bland annat:

  • Ansvar för att projektleda och organisera konferenser, logigrupper och stora event på Quality Hotel Friends
  • Kreativt tänk och lösningsfokus för att säkerställa att vi förädlar de arrangemang våra kunder anförtror oss
  • Ansvarig för såväl intern kommunikation kring grupperna som extern kommunikation med kund och leverantörer
  • Nära samarbete med säljavdelning och driftsavdelningar
  • Ansvarig för korrekt information i våra bokningssystem
  • Leda egna möten/ avstämningar/ samlingar /visningar nödvändiga för evenemangen.
  • Kvalitetssäkring och merförsäljning

Vårt krav är du har minst tre års erfarenhet av liknande tjänst inom mötesindustrin. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av försäljning/konferenser/event inom hotellnäringen. Har du dessutom jobbat i vårt system Cenium är det en fördel.

Din ansökan med personligt brev och CV behöver vi motta senast 19 mars, urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

För frågor kontakta: Emma Berg Edgren | Meetings & Events Manager, emma.berg.edgren@choice.se

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02