Meeting, Event & Sales Manager till Haymarket by Scandic
Haymarket by Scandic
Haymarket, den ikoniska hotellpärlan mitt i Stockholmspulsen!
Genom den pampiga entrén på Hötorget välkomnas du in i en miljö präglad av 20-talets optimism och elegans, omgivet av torghandel, biografer och konserthus. Här i det anrika PUB-huset, där Greta Garbo arbetade på 1920-talet är originaldetaljerna från byggnaden varsamt restaurerade eller omtolkade för det 2020-tal som kommer och skapar en designupplevelse utöver det vanliga.
Vi som arbetar på Haymarket strävar alltid efter att ge våra gäster en oförglömlig upplevelse och att ge varandra en fantastisk arbetsmiljö. Vi kallar det ”That Haymarket Feeling”
Nu söker vi en Meeting, Event & Sales Manager som tillsammans med kollegorna ska skapa fantastiska mötesupplevelser för våra gäster!
Som Meeting, Event & Sales Manager kommer du ansvara för hela mötes och eventverksamheten på hotellet, samt samspelet med övriga avdelningar och hotell i Scandic-koncernen. I uppdraget ingår bland annat att utveckla en branschledande och lönsam verksamhet, säkerställa försäljning, arbetsmiljö, projektledning och att mötesarrangemang blir lyckade och i enlighet med gästernas mål och förväntningar. Det är en bred roll med ansvar för att alla detaljer fungerar och känns rätt.
Dina arbetsuppgifter kommer vara följande:
- Ha övergripande ansvar för mötesverksamhetens ekonomi
- Introducera nya medarbetare och praktikanter
- Coacha och inspirera dina medarbetare
- Arbeta med nyckeltal och andra uppsatta mål
- Planera och bemanna utefter behov
- Planering och utveckling av mötesverksamheten
- Ansvara för all försäljning och detaljplanering
- Vara en aktiv del i hotellets avdelningschefsgrupp
- Budgetering & Prognostisering
- Fakturering, medarbetaradministration & gästnöjdhet
Arbetet kräver en mycket god förmåga att kunna koordinera sina arbetsuppgifter och samtidigt vara engagerad i alla detaljfrågor. Din passion för just service är det som gör att du leder dina medarbetare till att kunna leverera precis det till våra gäster. Vi söker dig som är en god ledare med utpräglad känsla för service. Du inspirerar dina kollegor till att skapa fantastiska gästupplevelser och driva försäljning!
Erfarenheter du tar med och delar med oss:
- Relevant utbildning
- Goda kunskaper i företagsekonomi
- Minst fem års erfarenhet av liknande arbete, och då i ledande befattning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Erfarenhet av säljledning
- Goda datakunskaper i bokningssystem och fakturasystem
Meriterande:
- Kunskap i ytterligare språk
- Erfarenhet av arbete utomlands
Information om tjänsten:
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Vi kommer börja gå igenom ansökningarna i slutet av juli.
Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Haymarket by Scandic!
Några av våra medarbetare
Vi har riktigt bra förmåner
-
Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss
-
Family & Friends rabatt för din familj och vänner
-
Rabatt hos våra partnerföretag
-
Pension & försäkringar enligt kollektivavtal
-
Hälsosam personalmat & friskvårdsbidrag
-
Utbildning och utveckling via interna plattformar
Delar du våra värderingar?
BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.
BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.
BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.
BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.
…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
…har en tillgänglighetsstandard bestående av 135 punkter, i syfte att ge samma service, produkter och tjänster tillgängliga för alla.
… serverar mer än 25 miljoner koppar kaffe varje år och att allt kaffe som serveras är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
…ständigt utvecklar hållbarhetsarbetet, där vi senast valt bort sugrör, drinkpinnar, tandborstar och take away-lock gjorda i plast.
…har KRAV-märkt frukost på alla svenska hotell sedan 2001. Scandic har också varit engagerad som rådgivare vid utvecklingen av kriterier för KRAV.
…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare nio år i rad, av Sustainable Brand Index.
… i fler än 4 fall av 5 har Svanen-märkta hotell och vi jobbar för att samtliga hotell ska uppnå kravmärkningen.
…har arrangerat världens största blind-lunch i totalt mörker, för att uppmärksamma synskadade under dagen för personer med funktionshinder.
…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook