Annons

Operations Manager (OP)

Clarion Hotel Sea U

Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Sea U ska ha den mest passionerade personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger fyllda med passion som kan leverera en service utöver det vanliga.

Operations Manager (OP) är en del av Ledningsgruppen och rapporterar till GM (VD).

Som Operations Manager är du ansvarig för funktion, leverans, resultat och vidareutveckling av hotellets samtliga driftsavdelningar.

Du arbetar med lönsamhet i fokus, detta genom att följa och leverera “KPIer” och uppsatta målbilder på kort- och lång sikt. Du arbetar aktivt med målstyrning, intäkts- & kostnadsprognoser och analyserar verksamheten för effektivast möjliga drift. Som ledare och chef spelar du en viktig roll i att skapa förutsättningar för avdelningarna och hotellets framgång och leverans.

Du har en bred drifts bakgrund av hotell och F&B, där erfarenhet av kalkylering och kostnadskontroll ses som en stark merit i sammanhanget. Du har öga för detaljer och trivs i att aktivt arbeta och vara involverad i den operativa driften.

Tillsammans med avdelningscheferna hittar du synergier mellan drifts avdelningarna.

Vi ser gärna att du redan:
• Har flerårig erfarenhet från hotell, restaurang och konferensanläggningar.
• Har dokumenterade ledaregenskaper i form av tidigare ledande positioner så som driftschef, Division chef, VD.
• Behärskar både det svenska och engelska språket både i tal och skrift.
• Behärskar system såsom ExFlow/PMI/TimePlan/Cenium, med flera. ( eller liknande system)

Dokumenterad utbildning/ erfarenhet inom arbetsmiljö/ HR är meriterande.

Avdelningschefer som rapporterar till OP (enligt gällande organisationsschema):

Löpande uppgifter som följer OPpositionen (inte nödvändigtvis en fullständig beskrivning för daglig drift):
• Genomföra och utveckla leverans enligt Clarions huvudstrategier.
• Följa Brand Manualen, och i samarbete med avdelningschefer säkra implementeringen av denna.
• Coacha och utveckla servicenivå och kompetensnivå för optimal leverans gentemot Clarion Hotels kommunikationsstrategi.
• Följa upp arbetet med hotellets förbättringssystem , samt förbättra driften tillsammans med avdelningschefer. Detta dels baserat på gäst evalueringsystemen (Tripadvisor, Loopon).
• Personal- och resultatansvar enligt aktuell organisationsschema.
• Utveckling och rekrytering i samråd med avdelningschefer och GM
• Löpande stämma av avdelnings driftens (nyckeltal) med Avd,chefer och GM.
• Coacha och hjälpa till så att avdelningscheferna når sina satta mål.
• Löpande ”sparring” med GM runt investeringar och utvecklingsbehov.
• Tillsammans med ekonomiavdelningen utveckla korrekta och praktiska rutiner för lönsamhetsbedömning.
• Bidra med kunskap och engagemang till ledningsgrupp, så att hotellet når sina mål.
• Vid GM,s frånvaro överta det övergripande ansvaret för Hotellet
• Ev andra uppgifter kan tillkomma delegerat via GM

Rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Tillträde och lön enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

 

 

 

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02