Annons
Annons

Operativ Front Desk Manager

Time Hotel

Time Hotel Group är ett privat och ägarlett mindre familjeägt hotellföretag med tre stycken hotell idag och ambitioner att växa. Till Time Hotel, Stockholm söker vi nu en Front Desk Manager som kan vara med och vidareutveckla hotellet och bidra till vår fortsatta resa.

Efter pandemin har gästströmmarna förändrats och även vi behöver skifta fokus.

Vi månar om vår personal, om dig som individ, dina kunskaper och egenskaper som vi anser är en stor konkurrensfördel för oss. Därför värdesätter vi din personlighet och letar efter dig med förmågan att få våra gäster att känna sig som hemma så snart de kliver in genom entrén till vår inbjudande lobby.

Du ska leda vårt Front Desk Team som är hotellets mittpunkt där det första och sista intrycket av hotellet skapas och därför har ett speciellt ansvar för kundbemötande. Teamet tar även hand om vår mindre bar som är integrerad med receptionsdisken och där enklare servering sker. Front Desk är den naturliga platsen där gästerna riktar kommentarer, frågor, förslag och problem. Därför värdesätter vi kollegor som alltid sätter våra gäster i första hand och gör det på ett professionellt sätt med personlig känsla, noggrannhet och entusiasm.

Hotellet ingår i den fristående hotellkedjan Best Western Hotels där vi kan koordinera hotellkedjans fördelar tillsammans med det småskaligt privata värdskapet.

Vem är du
Som person ser vi att du har en genuin känsla för service och ett stort intresse för våra gäster. Du måste vara ansvarsfull, flexibel och där vana att arbeta under ett tidvis mycket högt tempo är en fördel – snabba beslut fattas dagligen. Du värdesätter hög service och kvalitet samt som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och självsäker med hög social kompetens. Du är en ledare där ansvar för rekrytering, upplärning, utveckling av personalen i ditt team samt schemaläggning är en naturlig del av arbetet.

Att du har en god ekonomisk insyn och kan följa upp budgetar har vi som ett högt önskemål. Vi vill att du obehindrat talar och skriver på svenska och engelska på ett professionellt och personligt sätt. Du har minst 3 års erfarenhet som hotellreceptionist i en ansvarsposition – helst receptionschef. Du har goda erfarenheter av hotellsystemet Suit 8 / Oracle eller liknande samt tidigare erfarenhet av bokningskanaler såsom Booking, Expedia m.fl.

Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår traditionella Front Desk uppgifter och är bland annat följande:
Operativt delta i den dagliga driften av reception & bar med uppgifter såsom, in- och utcheckning av gäster – ta emot gäster vid ankomst och avresa samt servera dryck och enklare smårätter

• Bemanna och ha översyn över lobby och reception/bar samt hanteringen av hotellets mailkorg
• Personalansvar
• I samråd med VD/Hotellchef, schemaläggning för reception. Detta innebär att du har kontroll över de pass som behöver bemannas och i god tid ser till att det finns personal. Det gäller även att se till att alla jobbar de antal timmar de ska enligt anställningsavtalen.
• Upplärning av nya anställda och komplettera/ fortsätta höja teamets kunskaps- och servicenivå avseende reception och bar
• Koordinera bokningen av vår konferenslokal och styrelserum samt genomförande av konferensen
• Delta i ledningsmöten
• Att bearbeta/stämma av/kontrollera provisioner och provisionsfakturor
• Ansvara för vårt miljöledningssystem Green Key
• Brandskyddsansvarig
• Ta emot bokningar och hantera fakturor
• Rapportering av statistik
• Utveckla, implementera och följa rutiner och policys enligt manualer
• Arbeta aktivt med merförsäljning
• Skapa förstklassiga upplevelser och service till våra gäster
• Koordinera med de andra avdelningscheferna för att möta kunders önskemål och aktivt arbeta med att behålla och höja standarden på vår interna kommunikation
• Alltid sträva efter att höja nivån på gästvänlighet och bemötande
• Aktivt arbeta mot avdelningens mål och utveckling

Som Front Desk Manager så rapporterar du till hotellets VD och är en del av hotellets ledningsgrupp. Tjänsten är 100% och främst dagtid vardagar men även kvällar och helger förekommer och lönen är enligt överenskommelse.

Är Du den vi söker? Välkommen med din ansökan till VD Reshi Chibba, reshi.chibba@timehotel.se

Märk ansökan med Front Office Manager”. Intervjuer sker löpande. Besök gärna www.timehotel.se för mer information om oss.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02