Operativ Front Office Manager
Grand Hotel Saltsjöbaden
Grand Hotel Saltsjöbaden ligger vackert beläget i hotellviken vid Baggensfjärden, bara 30 min med Saltsjöbanan från Stockholms city. Hotellet har anor från slutet av 1800-talet då familjen Wallenberg lät uppföra hotellet med idén om en svensk Riviera. Sedan dess har hotellet gästats av såväl bad- som konferensgäster, kungligheter och filmstjärnor, nu senast premiärfesten till filmen Solsidan. Hotellet har 137 hotellrum, restaurang, 10 konferens- och grupprum och vacker festvåning samt pool och spa.
Hösten 2015 fick hotellet nya ägare och en ny spännande fas inleddes. Vi har skapat en ny organisation där vi vill att du blir en starkt lysande stjärna. I år blev vi Årets krog i Nacka och vår köksmästare David Lundqvist gör upp i finalen om Årets Kock 2018 i september. Mycket spännande på gång som vi hoppas att du vill vara en del av.
Vi söker
Vi söker efter en ambitiös stjärna som är redo att ta nästa steg inom hotellreception och som förmodligen är arbetsledare i en reception idag. På Grand Hotel Saltsjöbaden kommer du att kunna växa som ledare samt få chansen att utvecklas inom många olika arbetsområden. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas som ger utrymme till utveckling.
Som Front Office Manager hos oss ansvarar du för att leda den dagliga driften av hotellets reception. Du bidrar till att utveckla verksamheten, teamet och medarbetarna. I tjänsten ingår planering och uppföljning, schemaläggning, personalansvar samt introduktion av ny personal. I driften arbetar du med arbetsuppgifter förekommande i en hotellreception såsom in- och utcheckning, bokningar, telefonhantering, fakturering, avtalshantering, att uppdatera bokningskanaler med information och priser.
Som receptionschef är du således en viktig del av arbetslaget då en del av tjänsten är förlagd i driften där du bidrar till att ge Grand Hotel Saltsjöbadens gäster service av bästa kvalitet. Detta ställer krav på din flexibilitet då helger och kvällar förekommer.
Du har:
• Lång erfarenhet av att arbeta med service, gäster och ledarskap.
• Goda kunskaper inom bokningssystemet Opera
• Erfarenhet av arbete inom hotell och reception.
• Flytande i tal och skrift både på svenska och engelska.
Meriterande med utbildning inom Hotel Management.
Du älskar att arbeta med människor, är flexibel, van att prioritera och att ge god service är en självklarhet för dig. Din positiva energi och ditt tydliga ledarskap präglar ditt arbetssätt. Du är snabb men noggrann och ser lösningar på de flesta situationer som kan uppstå.
Tjänsten är på heltid med rullande schema. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan till jonathan.kviborg@grandsaltsjobaden.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Rooms Division Manager Jonathan Kviborg på telefon 08-506 170 00.