Annons
Annons

People & Training Manager

Social Eatertainment Group

Vill du vara med på en otroligt spännande resa tillsammans med ett engagerat och drivet team i Social Eatertainment Group? Vi kommer under de närmaste åren ha en stor tillväxt, både med våra befintliga varumärken O´Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke, men eventuellt även med ytterligare varumärken. För att säkerställa att vi når våra mål arbetar vi datadrivet för att ständigt öka lönsamheten hos våra franchisetagare och gästnöjdheten hos våra gäster – detta speglar alla beslut vi tar.

Vi söker nu dig som brinner för medarbetarens utveckling och har erfarenhet av digital training, onboarding och employer branding frågor, gärna i större företag. Du är strukturerad och noggrann, och samtidigt visionär. Du har en bakgrund från retail-, hotell- eller restaurangbranschen och har en stor passion för människor och att skapa de bästa förutsättningarna för våra medarbetare att trivas och kunna leverera fantastiska gästupplevelser. Vi tror att du har du har tidigare erfarenhet av att arbeta i koncept med tydliga ramar i ett större företag. Du är lyhörd, du gillar att arbeta i team, du är noga med detaljerna och du trivs bäst i högt tempo med många bollar i luften samtidigt.

Om tjänsten
Som People and Training Manager kommer du tillhöra Operational Excellence-teamet som ansvarar för den operationella supporten mot våra franchisetagare och enheter. Detta inkluderar bland annat mat- och dryckesutbud, utbildning, audit-program, koordinera nyöppningar, öppningsteam och projekt av olika slag som ofta spänner sig över många avdelningar och delar av verksamheten.

I rollen som People and Training Manager kommer du att ansvara för att utveckla och driva employer branding frågor för alla våra varumärken på alla marknader. Detta kommer ske i samarbete med andra delar av organisationen. Du kommer även ansvara för kartläggning, utveckling och framtagande av all utbildning för de anställda i våra varumärken varav majoriteten är digitala vilket kräver erfarenhet av att skapa utbildningar samt mycket god datorvana.

För att lyckas i denna roll behöver du ha en grundförståelse för restaurangbranschen eller liknande bransch, vilka våra medarbetare är och vilka våra främsta utmaningar är idag. Detta för att kunna driva rätt frågor, skapa effektiva och inspirerande utbildningar som stöttar våra franchisetagare i deras rekrytering- och onboardingprocess av nya medarbetare men även kompetensutvecklar befintliga medarbetare. Du kommer även ansvara för en del processer för våra medarbetare på support office knutna till onboarding och medarbetarundersökningar.

Utöver ovan ingår följande ansvarsområden i tjänsten:
• Rekryteringsverktyg och processer
• Ansvar för onboardingprocess
• Ta fram, genomföra och analysera medarbetarundersökningar, både på Support office och ute på våra enheter
Funktionen tillhör det öppningsteam som är ute på enheterna i samband med öppningar av nya enheter, för att utbilda både franchisetagare och anställda. Detta gör att du kommer få möjlighet att resa en hel del i arbetet, både vid nyöppningar och även i andra sammanhang.

Egenskaper för att trivas och nå våra uppsatta mål:
• Trivs i ett högt tempo och kan hantera många olika frågor simultant
• Är orädd för nya utmaningar
• Kreativ och visionär
• Kan självständigt planera och organisera mindre projekt
• Trivs med att i olika perioder ha planerade arbetsresor inom Norden / Europa
• Trivs i samarbete med andra personer och olika forum
• Kunna kommunicera skriftligt och muntligt
• Flytande svenska och engelska i skrift och tal

Du rapporterar till Head of Operational Excellence och tjänsten utgår från supportkontoret som är beläget på Wennergren Center vid Norrtull i Stockholm. Tjänsten kommer innebära en del resande.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02