Annons
Annons

Personalansvarig Matsal & Reception

RestaurangAssistans

RestaurangAssistans förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 20 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor. Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet!

Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare? Vill du ha en fot kvar i branschen men slippa driften? Då har vi tjänsten för dig!

Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår Matsal- och receptionsavdelning.

På Personalansvarig hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från restaurangbiträden och bartenders till servitörer och hovmästare. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter och à la carte krogar m.m.

En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning och annan personaladministration. I tjänsten ingår även mycket kundkontakt, försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents!

Du kommer att jobba i ett team på två personer och rapporterar till Driftchef.

RestaurangAssistans målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis.

Vem är du?
• Positiv och bra på att motivera dina medarbetare
• Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn
• En problemlösare som har lätt att se möjligheter
• Prestigelös och en teamspelare som kan hugga in där det behövs
• Bekväm med att skapa nya relationer
• En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar
• Trygg, diplomatisk och noggrann

Du har sedan tidigare
• Arbetat som Restaurangchef alternativt F&B-manager
• Ett brett kontaktnät inom Stockholms restaurangvärld
• Gärna erfarenhet av stora banketter och event
• Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper
• God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering
• God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

Vad får du hos oss
• Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak
• Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar
• Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov
• Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en ”ingenting är omöjligt” -inställning
• Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen
• Generösa personalförmåner
• Löpande kompetensutveckling
• Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen
• Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal

Detta är en tillsvidaretjänst med fast månadslön.

Arbetstiderna är främst förlagda dagtid, måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år.
Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss under våren så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02