Annons

Personalkoordinatorer

Liseberg

Lisebergs Gästverksamhet Restaurang söker två stycken personalkoordinatorer (visstidsanställningar).

Vill du bidra till att personalhanteringen/bemanningen av våra härliga restaurangmedarbetare löper på smidigt och effektivt? Nu söker vi två personalkoordinatorer som är med oss på resan under det kommande året!

Om oss
Vi är ett av sex Gästverksamhetsområden i nöjesparken. Vi har 12 restauranger varav tio finns i parken, en personalrestaurang och showkrogen Rondo. Vi är ca 450 medarbetare som mest varav ca 425 är säsongsmedarbetare.

Om rollen
I din roll som personalkoordinator är din huvudsakliga uppgift att skapa scheman till våra medarbetare i vårt schemaläggningssystem Quinyx. Du kommer svara för den övergripande dagliga bemanningen och resursoptimering inom verksamhetsområdet.

Den dagliga bemanningen innebär schemaändringar vid t ex sjukdom, ledigheter eller liknande händelser, och att hantera snabbt uppkomna personalärenden som rör bemanning. Du utför lönegrundande avstämningar samt attesthantering enligt överenskomna rutiner. Du är också delaktig i verksamhetsområdets utveckling av rutiner och förbättringar av arbetssätt gällande bemanningsfrågor.

Du är ett stöd för verksamhetens områdeschefer och fungerar som en länk mellan den praktiska och operativa hanteringen av medarbetarna och det administrativa planeringsarbetet.

Om dig
Du har erfarenhet av bemanning och schemaläggning, gärna från liknande bransch (restaurang, hotell, service eller motsvarande) och har god kännedom om servicebranschens operativa bemanningsutmaningar. Eller så har du just avslutat din utbildning inom personal eller administration och är intresserad av att få värdefull erfarenhet inom området!

Du har:

  • fallenhet för administration och planeringsarbete
  • känsla för ordning och reda
  • god samarbetsförmåga
  • hög integritet
  • ett lösningsorienterat mindset
  • mycket god datavana och lätt för att snabbt sätta dig in i olika system.

Villkor
Vi har två lediga visstidstjänster som tillträds så snart som möjligt, gärna under början av 2022, med planerad varaktighet året ut. Din arbetstid är främst under dagtid, men påverkas av verksamhetens öppettider vilket betyder att du även kan komma att arbeta under eftermiddagar/kvällar och helger.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Har du frågor, hör av dig till verksamhetschef Nico Schaak på telefon 073-907 75 69.

Vi är tacksamma om du söker så snart som möjligt då vi rekryterar löpande. Sista ansökningsdatum är den 5 december. Varmt välkommen med din ansökan!

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02