Annons
Annons

Platschef/Värdpar

Hotel Monterosa, Alagna, Italien

En unik möjlighet för dig som drömmer om att bo och arbeta i Alperna året runt – med skidåkning, vandring och äventyr precis utanför dörren.

Hotel Monterosa är sedan 2013 ett svenskägt hotell, centralt beläget i den charmiga alpbyn Alagna Valsesia vid foten av Monte Rosa-massivet i norra Italien. På vintern väntar storslagen skidåkning i Monterosa Ski med de tre dalarna Alagna, Gressoney och Champoluc – ett free-ride paradis men också ett område med otaliga pister. På sommaren erbjuds enastående möjligheter till vandring, klättring, cykling, forsränning mm. Hotellet med drygt 40 bäddar samt restaurang och bar är välkänt för sin familjära och personliga atmosfär, uppskattade matupplevelser och fantastiska läge. Vintertid är våra gäster till stor del svenskar medan sommartid har vi övervägande italienska gäster. Läs mer här

Vi söker nu en platschef, alternativt ett värdpar som vill leda och fortsätta utveckla vår verksamhet

Roll och ansvar
Som ansvarig för hotellet driver du hela verksamheten med hotell, restaurang och bar- både operativt och strategiskt. Du leder ett litet engagerat team genom att vara en självklar del av den dagliga driften och du är hotellets ansikte utåt. Gästupplevelsen och kvaliteten står i centrum och du säkerställer att vår personliga och familjära atmosfär genomsyrar arbetet. Uppdraget innebär också att du aktivt driver försäljnings- och marknadsarbetet samt hanterar bokningar och förfrågningar. Du blir en central person på orten med ansvar för att vårda och utveckla kontakter med samarbetspartner, leverantörer och myndigheter. Rollen omfattar även ekonomi med fullt budget- och resultatansvar för verksamheten och du rapporterar till styrelsen.

Profil och bakgrund
Vi söker dig som har tidigare ledarerfarenhet inom besöksnäringen såsom hotell, restaurang eller annan serviceintensiv verksamhet. Du är van vid ett helhetsansvar och trygg i att växla mellan strategiska och operativa frågor. Framför allt har du en naturlig känsla för värdskap och service, något som tydligt präglar ditt ledarskap och dagliga arbete. Du har tidigare haft budget- och resultatansvar för en verksamhet, har en god ekonomisk kunskap och är van vid kostnadskontroll, uppföljning och rapportering. Vi ser gärna att du har ett starkt affärstänk och förmågan att skapa långsiktiga samarbeten och affärer. Tidigare erfarenhet av försäljnings- och marknadsarbete är meriterande och vi värdesätter ett brett kontaktnät i branschen. Rollen kräver en mycket god kommunikationsförmåga. Flytande i svenska och engelska är ett krav samt gärna italienska på minst konversationsnivå. Som ett eventuellt värdpar kan ni självklart besitta kompletterande kompetenser och erfarenheter.

För att du som platschef eller ni som värdpar ska trivas hos oss är det viktigt att känna en gemenskap, närvaro och en prestigelöshet med en vilja att driva verksamheten som sin egen. Att du precis som vi älskar alpmiljön, skidåkning, vandring och naturupplevelser tar vi för givet.

Vi erbjuder en spännande möjlighet att arbeta och bo i en genuin alpby, där du leder en välrenommerad verksamhet och arbetar nära engagerade ägare. Boende på plats kan erbjudas. Tillträde enligt överenskommelse.

Låter detta som rätt möjlighet? Välkommen med din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Helena Larson, +46 70 753 33 10

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02