Annons
Annons

Projektledare för bankett på Scandic Grand Central & Vasateatern

Scandic Grand Central

Scandic Grand Central är ett nav för kultur i Stockholm!

Med en egen teater är det alltid något som händer innanför dessa historiska väggar. Scandic Grand Central och Vasateatern är för dig som gillar att vara omgiven av en internationell miljö i händelsernas centrum.

Nu söker vi en projektledare för bankett – som vill skapa minnesvärda upplevelser

Som projektledare till vår bankett arbetar du främst med att genomföra och planera stora event i Vasateatern och övriga event i hotellet. Vasateatern är en magnifik scen för storslagna event och konserter med plats för 800 personer. Här kommer du att verka som spindeln i nätet och exempel på arrangemang är allt från bolagsstämmor på dagtid till avancerade middagar med hög svansföring.

Dina arbetsuppgifter som projektledare för bankett innebär att:

  • Planera mat & dryck med tillhörande provmatlagning
  • Driva försäljning och gästnöjdhet
  • Bidra till att avdelningen når sina mål
  • Stötta andra avdelningar vid behov
  • Introducera och motivera nya medarbetare
  • Arbeta tillsammans med dina kollegor i planering av stora event och fokusera på stora logistiska frågor såväl som på detaljer
  • Ansvara för driften
  • Fördela arbete och säkerställa att standard och rutiner efterföljs

Eftersom vi har högt fokus på hållbarhet kommer du att arbeta i en miljö där vi använder färska råvaror, kemikaliefria rengöringsmedel och vårt eget kranvatten, till förmån för det hållbara samhället.

Som projektledare bankett hos oss är det du som har det yttersta ansvaret för teamet och du välkomnar samt leder gästerna under eventen. Du är social och trivs med att prata med gäster om deras upplevelse. Vi ser även att du är en person som även trivs med administrativa arbetsuppgifter. Ditt främsta fokus som du delar med oss: att leverera service i absolut världsklass!

Erfarenheter du tar med och delar med oss

  • Utbildning inom hotell och restaurang, eller liknande
  • Minst tre års erfarenhet av att arbeta inom serviceyrket
  • Goda mat- och dryckeskunskaper
  • Goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har erfarenhet av stora event samt att koordinera daglig drift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Grand Central!

Några av våra medarbetare

Toril Flåskjer
Hotelldirektör
”Det är tillfredsställande att se potentialen hos mina medarbetare, ge dem verktyg att växa och nå sina mål. ”
Sandra Dzene
Housekeeping
”Vi är alla så vänliga mot varandra, alla känner sig respekterade och uppskattade för sin insats.”
Lene Fredriksen
Kock
”Alla är välkomna här, vi har en riktigt öppen atmosfär där alla känner att de kan vara sig själva.”
James Perrott
Performance Marketing Manager
”Scandic är på en digital resa och alla jobbar hårt för att få det att hända.”

Vi har riktigt bra förmåner

  • Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss

  • Family & Friends rabatt för din familj och vänner

  • Rabatt hos våra partnerföretag

  • Pension & försäkringar enligt kollektivavtal

  • Hälsosam personalmat & friskvårdsbidrag

  • Utbildning och utveckling via interna plattformar

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.

BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.

BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.

BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.

…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
…har en tillgänglighetsstandard bestående av 135 punkter, i syfte att ge samma service, produkter och tjänster tillgängliga för alla.
… serverar mer än 25 miljoner koppar kaffe varje år och att allt kaffe som serveras är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
…ständigt utvecklar hållbarhetsarbetet, där vi senast valt bort sugrör, drinkpinnar, tandborstar och take away-lock gjorda i plast.
…har KRAV-märkt frukost på alla svenska hotell sedan 2001. Scandic har också varit engagerad som rådgivare vid utvecklingen av kriterier för KRAV.
…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare nio år i rad, av Sustainable Brand Index.
… i fler än 4 fall av 5 har Svanen-märkta hotell och vi jobbar för att samtliga hotell ska uppnå kravmärkningen.
…har arrangerat världens största blind-lunch i totalt mörker, för att uppmärksamma synskadade under dagen för personer med funktionshinder.
…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook
Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02