Annons

Receptionschef till Krusenberg Herrgård

Krusenberg Herrgård

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANG & DELI med 25 restauranger och 10 caféer samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Vi omsätter ca 1 miljard SEK och företaget har idag ca 600 medarbetare. Sabis blev utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsgivare av våra medarbetare i Universums undersökning 2018. För mer information besök: www.sabis.se

Krusenberg Herrgård med anor från 1600-talet är vackert beläget på en udde vid Mälarens strand, 15 min söder om Uppsala och 25 min från Arlanda. Verksamheten består huvudsakligen av konferenser och möten, weekendboende, spa, bröllop och festvåning. På Krusenberg Herrgård finns 59 rum samt en bröllopssvit. Vi är ca 23 medarbetare i vårt team som alla jobbar för att våra konferens-, weekend- och spagäster ska känna sig välkomna och alltid vilja komma tillbaka. Vi arbetar efter våra grundvärderingar: alltid nöjd kund, ansvar och respekt. Besök gärna: www.krusenbergherrgard.se

Om rollen
Nu söker vi en receptionschef till vårt team på Krusenberg Herrgård som är med och ger våra gäster en serviceupplevelse utöver det vanliga! I din roll som receptionschef har du personalansvar för medarbetarna inom reception och ansvarar för arbetsledning, planering och utveckling för området. Du är schemalagd i driften med ansvar för;

  • Incheckning och utcheckning
  • Att aktivt driva merförsäljning
  • Administrativa ansvarsområden som t.ex. schemaläggning och hantering av bokningskanaler
  • Verka för att våra kvalitets- och försäljningsmål nås

Vi tillämpar årsarbetstid på Krusenberg Herrgård och ditt ledarskap kräver närvaro. Du ingår i hotellets ledningsgrupp och rapporterar till hotellchefen. Tillgång till körkort och bil behövs och är ett krav.

Din profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från en liknande tjänst i en verksamhet med konferens och möten och att du har några års ledarerfarenhet. Du behärskar MS Office och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta i bokningssystem (vi använder bokningssystemet Spectra). Har du dessutom erfarenhet av Revenue Management och en eftergymnasial hotellutbildning är det mycket meriterande.

Som person har du ett brinnande intresse för service och möten och är lyhörd för gästernas behov och önskemål. Du har en ödmjuk framtoning med goda ledaregenskaper och din vilja att var med och utveckla är stor. Vidare är du strukturerad, ansvarsfull och har ett detaljfokus. Vi har ett tätt samarbete mellan avdelningarna på Krusenberg Herrgård och ser därför att du är prestigelös och rycker in där det behövs.

Ansökan
Tillträde snarast. Arbetet är heltid och förlagt både dagar, kvällar och varannan helg. Vid frågor om tjänsten kontakta hotellchef Carina Ringnell på tel: 070-5084266 eller carina.ringnell@krusenbergherrgard.se. Välkommen med din ansökan! Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02