Annons

Senior Housekeeping Supervisor

Grand Hôtel

Grand Hôtel är ett klassiskt landmärke mitt i centrala Stockholm. Som ett av Skandinaviens ledande femstjärniga deluxe hotell kombinerar Grand Hôtel en rik historia med ständig utveckling och förfining. Hotellet har idag 279 rum, varav 34 är sviter. Den mest spektakulära är Prinsessan Lilian sviten på hela 330 kvm. Här finns dessutom sex restauranger; Verandan, Terrassen och Cadierbaren samt Mathias Dahlgrens restauranger, ett förstklassigt spa samt 24 konferens- och festvåningar. Lokalerna rymmer två till över 1000 personer, där de historiska Vinterträdgården, Spegelsalen och Bolinderska Palatset kompletteras med nya, modernt inredda, lokaler. Bakom kulisserna kan vi stoltsera med en floristavdelning, egen tapetserarverkstad, styck bod, kallskänk, konditori och olika á la carte-kök samt vinkällare och Room Service.

Vi är sedan januari 2021 ackrediterade med GBAC STARTM Facility Accreditation. Det är en internationell ackreditering som bland annat visar att vi arbetar aktivt med städning och hygien för att minska smittspridningen.

Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till Investor AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World.

Till hotellets avdelning Housekeeping, som idag består av ca 30 medarbetare söker vi en Senior Housekeeping Supervisor. En assisterande funktion till Chefshusfrun och även den som tar över ansvaret när denne inte är på plats.

De huvudsakliga uppgifterna är att säkerställa och kvalitetssäkra driften inom avdelningen, såväl idag som framåt i tiden. Det dagliga arbetet består av fördelning av arbetsuppgifter inom avdelningen som består av städerskor, Supervisors och Housemen. Vidare ingår att sköta löpande attesteringar och frånvarokoder i tidredovisningssystemet Timeplan, att se till att manualer och rutiner är uppdaterade och följs och att företagets värdegrund är integrerat i det dagliga arbetet.

Det finns ett ekonomisk ansvar då det ingår attestering av fakturor, inköp av förbrukningsmaterial men framförallt genom att se till att personalbehov och kostnader står i relation till beläggning.

Vi söker en person som är självgående, strukturerad och har mycket energi. En person med hög social kompetens och som brinner för uppgiften. Du som söker har minimum fem års erfarenhet från liknade arbetsuppgifter inom hotell och gärna en hotellutbildning. Du har goda kunskaper i Opera, Timeplan (eller liknande tidredovisningssystem) samt en förståelse för grundläggande ekonomiska termer. Meriterande är om du tidigare haft personalansvar. Vi vill att du talar svenska och engelska obehindrat.

Grand Hôtel som arbetsgivare erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete i en femstjärnig internationell miljö. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Lön och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstider efter rullande schema där kvälls och helgarbete förekommer. Vi arbetar med personalvård och har bland annat en förmånsportal.

Ansökan skickas till vår personalchef Pia Rylander på; pia.rylander@grandhotel.se senast
30 april 2021. Intervjuer sker löpande, Vid frågor angående tjänsten kontakta Erika Nordenson, Chefshusfru; erika.nordenson@grandhotel.se

Varmt välkommen ”To share a Grand Experience” www.grandhotel.se

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

 

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02