Annons

Service Team Manager – Executive Chef

Scandic Grand Central

Scandic Grand Central – 391 hotellrum, mat, dryck, möten och musik/show!

Med konstutställningar, konserter och en egen teater är det alltid något som händer innanför de anrika väggarna. Vi som arbetar på hotellet trivs i den fartfyllda och kreativa miljön och har en gemensam vilja att erbjuda våra gäster det lilla extra.

En eklektisk mix av det historiska och det moderna beläget mitt i Stockholms hjärta. För dig som uppskattar en internationell och inspirerande social scen som andas musik och kultur. Älskar du musik, konst och kreativa miljöer lika mycket som oss? Då är du den vi söker!

Vi söker nu en Service Team Manager – Executive Chef till vårt kök

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Team Manager – Executive Chef?

I rollen som Service Team Manager – Executive Chef har du det övergripande ansvaret för köket och dess underavdelningar. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska kunna skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov.

Information om tjänsten:

Du som väljer att arbeta hos oss får mycket på köpet med många personalförmåner och stora chanser till utveckling och avancemang. Tjänsten ställer dock stora krav på ditt ledarskap och din förmåga att leda dig själv och andra. På Scandic Grand Central sätter vi extra värde på att vara flexibla, både mot gäst/kund och våra kollegor/interna kunder. Driften kan stundtals vara komplicerad med en stor konferens i teatern, en föreställning på kvällen samt full a la carterestaurang och fulla barer samtidigt och det krävs att du har lätt för att prioritera samt att leda med tydliga målsättningar.

Du är en modern ledare som har lätt för att se lösningar , men med integritet och talar om när något känns/är fel. Vi arbetar med tydliga mål inom arbetsmiljö och där är din roll extra viktig som ledare i driften.

Du rapporterar direkt till General Manager på hotellet, och ingår i hotellets lednings-, manager- och krisgrupper.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Några av våra medarbetare

Toril Flåskjer
Hotelldirektör
”Det är tillfredsställande att se potentialen hos mina medarbetare, ge dem verktyg att växa och nå sina mål. ”
Sandra Dzene
Housekeeping
”Vi är alla så vänliga mot varandra, alla känner sig respekterade och uppskattade för sin insats.”
Lene Fredriksen
Kock
”Alla är välkomna här, vi har en riktigt öppen atmosfär där alla känner att de kan vara sig själva.”

Vi ser dig som en person som letar efter utmaningar, och som har arbetat inom event/mötesbranschen tidigare (stora banketter och liknande) eller inom nöjesbranschen (krogshower eller liknande). Du är van att leda under ibland stressiga förhållanden. Du bör ha erfarenhet från ett större kök som hanterar många olika typer av beställningar. Du har god administrativ förmåga och är kommunikativ som ledare. Du har god självkännedom och arbetar självständigt med ditt eget ledarskap. Du har god ekonomisk insikt och kan arbeta med åtgärder baserade på siffror och resultat.

Du förstår, pratar och skriver engelska och/eller ett skandinaviskt språk för att vi ska kunna kommunicera på bra sätt.

Du kommer stå som serverings och tillståndsansvarig för alkoholservering, varför det är viktigt att du inte har några anmärkningar från någon myndighet.

Vi har riktigt bra förmåner

  • Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss

  • Utbildning och utveckling via interna plattformar

  • Friskvårdsbidrag

  • Pension & försäkringar enligt kollektivavtal

  • Rabatt hos våra partnerföretag

  • Family & Friends rabatt för din familj och vänner

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.

…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.

… bara serverar kaffe som är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.

…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare elva år i rad, av Sustainable Brand Index.

…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.

Kontaktperson
Stefan Sager Righetti
Skicka email

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

 

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02