Service Team Manager – Köksmästare
Scandic Crown
Scandic Crown ligger ett stenkast från Göteborgs Centralstation med nära till det mesta. Hotellet är nyligen renoverat och har en stor kapacitet för möten och events. Vår gästnöjdhet ligger alltid på en hög nivå vilket vi tror beror på den starka servicekultur som råder här-en servicekultur som möjliggörs av att vi också har nöjda medarbetare.
Vi som jobbar på Scandic Crown ser alltid efter varandra och hjälper till när vi kan. Vi är övertygade om att en god stämning bland våra medarbetare leder till enastående hotellupplevelser för våra gäster. Vi tror också på möjligheten att utvecklas för den som vill och därför får alla medarbetare vara med och påverka sin arbetssituation såväl som hotellets utveckling.
Vi söker Service Team Manager – Köksmästare!
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Service Team Manager – Köksmästare
Tillsammans med ditt team, skapa matupplevelser som gör att våra gäster rekommendera Scandic Crown och vill komma tillbaka till oss – upplevelser skapar vi över hela dagen, från frukost och en bra start på dagen till hela konferensbesöket med vårt uppskattade taste break, kreativa luncher, fräscht shoperbjudande och a la carte. Du är en viktig del i idrottslagens framgång där vår mat och kost skapar vinnare, du bidrar också till att familjen som besöker Göteborg får en minnesvärd vistelse.
Du är en viktig kugge för oss när vi nu växlar upp för att möta det nya normala. Till din hjälp har Scandics support, dina ledarkollegor på hotellet, kollegorna på våra övriga hotell och mig som GM – det är ett tillsammans-projekt!
För att lyckas behöver du utveckla och inspirera ditt team, du har god kommunikationsförmåga, vågar arbeta med ”empowerment” och på så sätt skapar du förtroende hos alla i din närhet – detta är ledarskap för oss på Scandic.
Vem är du?
• Du har sinne för mat, smak och design
• Du har förmågan att växla mellan detaljer och helhet, mellan daglig uppföljning och framtidsutveckling
• Du är kreativ samtidigt som du har öga för detaljer
• Du ser ledarrollen som en förmån i strävan att utveckla ditt team, hotellet och hela Scandic.
• Du hanterar system och digitalisering som en naturlig del i verksamhetens framgång
• Du bemästra köksekonomi, från inköp och smart bemanning till resultatfokus och KPI’r.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Några av våra medarbetare



Vi har riktigt bra förmåner
-
Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss
-
Utbildning och utveckling via interna plattformar
-
Friskvårdsbidrag
-
Pension & försäkringar enligt kollektivavtal
-
Rabatt hos våra partnerföretag
-
Family & Friends rabatt för din familj och vänner
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
… bara serverar kaffe som är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare elva år i rad, av Sustainable Brand Index.
…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.
Kontaktperson
Charlie Hedberg
Skicka email