Service Team Manager, meeting
Scandic Continental
/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F02%2Fscandic_generell_1200x628px.jpg)
Välkommen till Scandic Continental, hotellet med det absolut bästa läget mitt i Stockholms stadskärna!
Vare sig du välkomnar gäster till ett av våra 392 hotellrum eller till vår takbar med spektakulär utsikt över Riddarfjärden så kommer du konstant möta besökare från hela världen. Till Scandic Continental kommer våra gäster bland annat för att lobbyjobba, kvällsmiddagar och njuta av en AW i vår rooftop bar. Hos oss kommer du att arbeta med kollegor som vet vad det lilla extra för gästen innebär och tillsammans skapa de bästa gästupplevelserna.
Så vill du ta chansen att bli en i teamet på Stockholms mest centrala affärshotell? Trivs du i en miljö med högt tempo och drivs av att hitta lösningar då är det dig vi letar efter!
Nu söker vi en Service Team Manager på konferensen – som vill skapa perfekta förutsättningar för fantastiska möten
Alla stora förändringar i vår historia har sitt ursprung i idéer som diskuterats i möten med andra. Varje dag sluter våra kollegor upp för att tillsammans iscensätta våra mötesrum och ge gästerna bästa förutsättningar att förverkliga sina drömmar och idéer. Och eftersom vi tror att våra gäster delar vårt engagemang för hållbarhet så vill vi gärna tro att stora förändringar för den globala utvecklingen kan ta sitt ursprung inom dessa väggar.
Som Service Team Manager-Meeting ansvarar du för deteljplanering, försäljning och hantering av våra konferenslokaler på Scandic Continental. Vi kan erbjuda möte från 5-420 gäster i våra 23 fräscha lokaler.
Självklart arbetar du med att även utveckla vår verksamhet för att säkerställa att vår serviceupplevelse till våra konferensgäster är på topp och något som de lägger på minnet.
Dina arbetsuppgifter kommer vara följande:
- Ha övergripande ansvar för hotellets konferensverksamhet
- Introducera nya medarbetare och praktikanter
- Coacha och inspirera dina medarbetare
- Arbeta med nyckeltal och andra uppsatta mål
- Planera och bemanna utefter behov och efterfråga på konferenser
- Visning av lokaler och event ytor
- Detaljplanering och koordinering av event
- Fakturering
- Genomförande av interna utbildningar
Arbetet som Service Team Manager kräver en mycket god förmåga att kunna koordinera sina arbetsuppgifter och samtidigt vara engagerad i alla detaljfrågor. Din passion för just service är det som gör att du leder dina medarbetare till att kunna leverera precis det till våra konferensgäster.
Erfarenheter du tar med och delar med oss:
- Relevant utbildning
- Minst fem års erfarenhet av liknande arbete, och då i ledande befattning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- Goda datakunskaper
Information om tjänsten:
Det här är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.
Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Continental!
Några av våra medarbetare



Vi har riktigt bra förmåner
-
Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss
-
Family & Friends rabatt för din familj och vänner
-
Rabatt hos våra partnerföretag
-
Pension & försäkringar enligt kollektivavtal
-
Hälsosam personalmat & friskvårdsbidrag
-
Utbildning och utveckling via interna plattformar
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.
BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.
BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.
BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.
…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
…har en tillgänglighetsstandard bestående av 135 punkter, i syfte att ge samma service, produkter och tjänster tillgängliga för alla.
… serverar mer än 25 miljoner koppar kaffe varje år och att allt kaffe som serveras är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
…ständigt utvecklar hållbarhetsarbetet, där vi senast valt bort sugrör, drinkpinnar, tandborstar och take away-lock gjorda i plast.
…har KRAV-märkt frukost på alla svenska hotell sedan 2001. Scandic har också varit engagerad som rådgivare vid utvecklingen av kriterier för KRAV.
…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare nio år i rad, av Sustainable Brand Index.
… i fler än 4 fall av 5 har Svanen-märkta hotell och vi jobbar för att samtliga hotell ska uppnå kravmärkningen.
…har arrangerat världens största blind-lunch i totalt mörker, för att uppmärksamma synskadade under dagen för personer med funktionshinder.
…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook