Sous Chef
Stockholm Live
Om Stockholm Live AB
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Avicii Arena, Friends Arena, Tele2 Arena, Annexet, Hovet och Södra Teatern, samt attraktionen SkyView vid Avicii Arena. Varje år besöker över 3 miljoner människor våra arenor och de evenemang och aktiviteter som de gästas av. Stockholm Live är en del av ASM Global, ett världsledande företag inom arenadrift och evenemangsstrategi som driver över 325 arenor, stadium, kongresscenters samt teatrar världen över. För mer information se stockholmlive.com alternativt asmglobal.com.
Vi går nu in i en spännande utvecklingsfas där vi bygger upp en organisation för att efter sommaren ha egen drift av Food & Beverage på Avicii Arena, Hovet och Annexet. Som Sous Chef ansvarar du för att driva det strategiska och operativa arbetet inom alla aspekter av matservering på våra arenor. I uppdraget ingår det att löpande planera för utveckling av produkten och dess processer. Du är en del av företagets uppdrag att bidra till utvecklingen av att Stockholm Live levererar minnesvärda livsupplevelser till våra besökare.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Organisera och koordinera den operativa verksamheten inom det egna affärsområdet tillsammans med Head Chef (Kök)
• Organisera, tillsätta och koordinera all personal inom det egna affärsområdet tillsammans med Head Chef
• Implementera bra lagerkontroll- fifo etc
• Bistår med att planera alla menyer (fastfood, bankett, ala carte, lunch etc)
• Bistår med att varulagret är adekvat
• Bistår med att ev. reparationer beställs i tid för storköksutrustning
• Bistår med att underlag för ev. reinvesteringar/nyinvesteringar lämnas in i god tid, ta hänsyn till ev. ny teknik
• Planerar och gör matvaruinköp
• Bistår med att rutiner för varumottagning finnes
• Står som ansvarig mottagare vid ev. klagomål
• Bistår med att ha bra processer för kross-spill och svinn (Samt loggning av detta)
• Bistår med att utveckla och förmedla SOPs
• Systematisk uppföljning av underhåll och renlighet (HACCP)
• Representera företaget och bygga relationer med kunder och samarbetspartners
• Gå igenom och skapa diverse rapporter enligt överenskommelse
• Bistår i konceptutvecklingsarbetet gällande mat
• Bistår i budget och prognos tillsammans med F&B Dir samt ansvarar för den egna kostnadsbudgeten
Din profil
Utgångspunkten för ditt arbete är att sträva efter kvalitet och effektivitet i alla led. För att uppnå företagets mål krävs noggrannhet och snabbhet i kombination med en förståelse för kundens behov. Dina personliga prestationer är viktiga men det team du arbetar i är din styrka och du har ansvar för att medverka till en positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor.
Kravprofil
• Bevisad erfarenhet i liknande roll i minst fem år.
• Eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens inom relevant område.
• Körkort
• Goda kunskaper i Officepaketet och andra relevanta program/verktyg.
• Utmärkt kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Vidare information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Placering vid Stockholm Lives huvudkontor vid Globen. Du ansöker genom att skicka ditt CV till fb.personal@stockholmlive.com. Märk ansökan med ”Sous Chef”. Ansökningarna hanteras löpande så vänta inte med din ansökan! Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta oss via mailadressen ovan.
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook