Annons
Annons

VD

Höga Kusten Destinationsutveckling

Höga Kusten Destinationsutveckling AB är ett kommunalt bolag som bildades 2014 då Härnösands-, Kramfors-, Sollefteås- och Örnsköldsviks kommun bestämde sig för att tillsammans arbeta för framtidens Höga Kusten. Uppdraget handlar om att skapa tillväxt, främja förutsättningarna för nya arbetstillfällen, öka attraktionskraften och driva utvecklingen av besöksnäringen i området.

Vi har gjort en fantastisk resa och på kort tid har Höga Kusten blivit en av Sveriges snabbast växande destinationer. Höga Kusten har haft en stadig utveckling de senaste åren, attraktionskraften har skapat grunden till Strategi 2030 med målet att växla upp besöksnäringen rejält. För att nå målet 2030 behöver många olika aktörer samverka och inte minst alla som bor i Höga Kusten.

De fem strategiområdena i Strategiplanen 2030 är:
• Öka attraktionskraften
• Stärk systemet
• Lyft kommunikationen
• Hellre hållbart
• Turistanpassa tillgängligheten

Höga Kusten Destinationsutveckling har en tydlig organisation, en långsiktig strategi och god samverkan mellan kommunerna och näringslivet. Vi söker nu en VD som delar strategimålen och visionen för Höga Kusten. Vårt sätt att arbeta bygger på äkthet, omtanke, stolthet och gemenskap. Det betyder att vi är överens om vårt varumärke och vi känner en gemensam stolthet för området. Höga Kustens natur är storslagen och dramatisk – men människorna som bor och verkar här är lugna, vänliga och jordnära. Som ny VD är ditt uppdrag att skapa lägereldsupplevelser varje dag!

Placeringsort är Höga Kusten, där finns kontor i Örnsköldsvik och på Hornöberget i Kramfors.

Arbetsuppgifter
Som VD har du, utifrån ägare och styrelsens riktlinjer, det övergripande ansvaret för att planera, leda och utveckla bolaget. Du kommer att ansvara för att bygga goda relationer med företag, politiker, tjänstepersoner och andra samarbetspartners. Ditt arbete syftar till att skapa tillväxt och utveckling för besöksnäringen i Höga Kusten, samt att öka attraktionskraften för Höga Kusten. Du innehar också personalansvaret som idag innefattar 8 personer samt arbetsmiljöansvaret för Höga Kusten Destinationsutveckling. Du kommer även att sitta med i olika utvecklingsprojekt samt initiera ansökningar till utvecklingsprojekt inom Höga Kusten Destinationsutveckling område.

Kvalifikationer
Du har en relevant universitetsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenheter från liknande arbete, samt flera års erfarenhet och kunskap av kvalificerat arbete som ledare/chef inom HR, ekonomi, kommunikation, besöksnäring eller marknad. Du har goda erfarenheter och förståelse av offentlig verksamhet och dess arbete, mycket goda kunskaper i engelska, såväl muntligt som skriftligt, samt erfarenhet och god vana i att arbete med MS Office och andra administrativa program. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska. Körkort B är en förutsättning.

Du är en naturlig ledare och tycker om att arbeta med människor. Du är duktig på att skapa relationer och nätverk, kan enkelt presentera och kommunicera information, formulera strategier och koncept samt är duktig på att planera och organisera. Du har företagaranda och ett kommersiellt tänkande, du kan leverera resultat och uppfylla förväntningar, hantera krav och motgångar samtidigt som du kan entusiasmera och påverka. Meriterande är om du bor/bott eller verkat i Höga Kusten.

Anställningsomfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Arbetstid och lön: Dagtid i grunden men arbete på kvällar förekommer. Lön enligt överenskommelse.

Övrig information & ansökan
Denna rekrytering görs i samarbete med OnePartnerGroup Örnsköldsvik, välkommen med din ansökan i form av cv och personligt brev, urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 18/6-2023. Din ansökan gör du via onepartnergroup.se. I denna rekrytering kan personlighetstester och bakrundskontroller vara en del i processen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Vedman på OnePartnerGroup, 0660-689 602 alt. malin.vedman@onepartnergroup.se

Observera att vi inte behandlar ansökningshandlingar inkomna via mail.

Välkommen med din ansökan!

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02