Annons
Annons

Verksamhetscontroller

Stockholm Meeting Selection

Stockholm Meeting Selection driver en grupp av unika hotell, restauranger och mötesplatser med en vision om att bjuda världen på livets goda. I gruppen ingår Hesselby Slott, Åkeshofs Slott, Ulfsunda Slott, Skytteholm Hotell & Konferens, Näsby Slott, Rosersbergs Slottshotell, Lejondals Slott, Villa Lovik, Bosön, Villa Foresta, Sturegatan 15 by Hantverket, Restaurang Hantverket, Lilla Slottskrogen & Restaurang Råkoko. Stockholm Meeting Selection ägs av Torbjörn Blomqvist. Läs mer på www.meetingselection.se

Är du en kommunikativ problemlösare, som hittar samband och som tänker utanför boxen? Vi söker nu en verksamhetscontroller till Stockholm Meeting Selections huvudkontor i Värtahamnen.

Som verksamhetscontroller kommer du arbeta nära verksamheten och ha en nyckelroll i att påverka och driva affärsbeslut. Du arbetar affärsinriktat med analys och styrning och är länken mellan ledning och ekonomiavdelningen och ingår i ledningsgruppen. Du rapporterar till VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Följa upp och leda mot företagets uppsatta mål.
• Strukturera, vidareutveckla och kvalitetssäkra rutiner, processer och mallar i verksamheten.
• Ansvarig för uppföljning och säkerställande av destinationernas arbete gällande personalplanering, gästflöden och kostnadskontroll utefter budgeterade/prognostiserade intäkter och kommersiella förutsättningar.
• Ta fram samt genomföra en offensiv, ambitiös och genomförbar plan för att genomföra de förändringar som krävs för att företaget ska uppnå sina mål.
• Ansvarig för analys av månatligt utfall på respektive destination samt ge förslag på korrigerande lönsamhetsåtgärder.
• Säkerställa att driftsrutiner finns, utvecklas och efterlevs inom destinationerna.
• Genomföra förändringar för att öka produktiviteten.

Profil och kompetens
Vi söker dig som är analytisk och snabbtänkt, du är duktig på att effektivisera komplexa uppgifter och lösa problem men framför allt ser du möjligheter.

Vi ser gärna att du har
• Gedigen erfarenhet av drift av destinationer och/eller hotell inklusive personalplanering, schemaläggning, driftseffektivitet, rutiner osv.
• Van problemlösare som hittar samband, flöden och möjligheter samt tänker utanför boxen
• Affärsmässig
• Bakgrund inom F&B
• Kunskap om olika system inom driften och ekonomi
• Bidrar till ett ärligt och öppet klimat där vi hjälper varandra att nå målen

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är en organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med och driva arbetet i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr om oss våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill.

Detta är en heltidstjänst med sex månaders provanställning och med tillträde efter överenskommelse. Vi följer kollektivavtal och har trevliga personalförmåner.

Känner du att det här är jobbet för dig? I så fall tycker vi att du ska skicka in din ansökan nu direkt men senast den 14 maj 2024.

Ansökningar behandlas löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte – hör av dig till oss redan idag om du är den vi letar efter.

För frågor om tjänsten kontakta VD Maria Norberg på mail maria.norberg@meetingselection.se

Observera att vi inte tar emot ansökningar på e-mail.

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02