Welcome Office Manager
Clarion Hotel Arlanda Airport
Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Clarion Hotel Arlanda Airport har varit öppet i 5 år och är med sina 414 rum, Arlanda Flygplats största hotell. Här finns restaurang Kitchen & Table, gym, pool och 44 mötesrum i olika storlekar, inklusive vår bankettsal som tar upp till 900 personer. Och allt precis vid gaten med en himmelsk utsikt.
Nu söker vi en Welcome Office Manager! Vår Welcome Office Manager Sara, går vidare inom koncernen och vi söker nu hennes efterträdare.
Vem är du?
En extraordinär god ledare och förebild som gör allt för att våra medarbetare får de bästa förutsättningarna, för att kunna leverera den bästa tänkbara upplevelsen till våra gäster. Du som person är passionerad, proffsig och uthållig! Du älskar människor och du är självständig, drivande och social. Du är van att arbeta snabbt och flexibelt, med tighta deadlines. Du är en idérik problemlösare som också har analytisk förmåga. Och framförallt, du älskar att ge våra gäster den bästa servicen som gör att de vill komma tillbaka till oss! Vi tror också att du gillar pulsen på flygplatsen.
Vågar du anta utmaningen?
Welcome Office Manager (WOM) rapporterar till Hotel Manager (HM) och är en del av hotellets avdelningschefsgrupp.
Arbetets innehåll kan variera, här kommer några exempel:
• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
• Delta i driften dagligen och vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal. Helgarbete och skifttider förekommer.
• Arbeta aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet
• Personalansvar för Guest Relations Manager (GRM) Welcome Office Supervisor (WOS) receptionister och nattpersonal vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning.
• Nyrekryteringar inom sin avdelning
• Arbeta fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvara för att löpande följa upp gästnöjdheten i vårt servicesystem Loopon, Tripadvisor etc. och snabbt agera vid behov för återkoppling och kompensationer.
• Dutytjänstgöring enligt dutyschema.
Detta är exempel på hur rollen ser ut just nu och den kommer, liksom hotellets verksamhet, att förändras över tid beroende på företagets utveckling och gästernas behov.
Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi lägger vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor med målet att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas med vår ambition att ge gästen en fulländad upplevelse och lite till. Är du säljintresserad och precis som vi, går igång lite extra när en avgångstavla lyser rött på flygplatsen är du varmt välkommen med din ansökan.
Anställningsvillkor
Anställningstyp: provanställning 6 månader, därefter tillsvidare
Anställningsgrad: heltid
Arbetstider: Dagar, kvällar och helger
Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Lycka till!
Jennie,
Hotel Manager
Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.