Annons

Gothia Towers lanserar FunZone för unga gäster

zoom Patrik Svensson
Patrik Svensson
NYHETER. Till sommaren öppnar Gothia Towers aktivitetsområde FunZone – och hotellet i Göteborg har höga förhoppningar om en välbesökt säsong.
Annons

20 juni lanserar Gothia Towers aktivitetsområdet FunZone, där gästerna bland annat erbjuds femkamp, pingis, pyssel, bio – och disco på helgerna. Idén till området uppkom efter önskemål från hotellets gäster.

–  Många barn- och ungdomsfamiljer har efterfrågat fler aktiviteter, särskilt under sommaren när hela familjen är på resande fot. Vi såg en möjlighet att skapa något som både är kul, tryggt och enkelt att besöka – mitt i vårt eget hus. Det är också en förlängning av vårt tidigare koncept ”kidz-koncept”, säger Patrik Svensson, marketing director på Gothia Towers.

Vad kan besökarna förvänta sig av ett besök i området?

– Förväntningarna får gärna vara höga! Det här ska vara en plats där man har kul, en slags ”fun zone”, där både barn och föräldrar får leka av sig och kanske till och med träffa nya kompisar, säger Patrik Svensson.

Citysemester i Göteborg

Enligt Patrik Svensson finns redan ett stort intresse från familjer för det nya området. Det ser han som något positivt, eftersom sommaren är en viktig period för hotellet.

– Vi hoppas att det här ska bli en ny favorit för barnen och ett skönt andningshål för föräldrarna. Målet är att skapa glädje och minnen, samtidigt som vi stärker vår position som ett hotell för hela familjen, säger han.

Även om det fortfarande är ganska tidigt på säsongen, menar Patrik Svensson att beläggningen ser bra ut inför sommaren.

– Det rullar in bokningar i stadig takt. Det märks att många längtar efter en citysemester i Göteborg, där man har allt lättillgängligt och under ett tak och vi gör vårt bästa för att överträffa förväntningarna, säger han.

Vad ser ni för utmaningar denna sommar?

– Utmaningen är som alltid att hålla tempot uppe under hela sommaren och samtidigt se till att varje gäst känner sig sedd. Samtidigt får vi möjlighet att möta många familjer och ge dem något extra. Det nya aktivitetsområdet är ett sätt för oss att visa att vi lyssnar och utvecklas tillsammans med våra gäster, säger Patrik Svensson.