Annons

Administrativ Köksmästare (vikariat) till Haymarket by Scandic

Haymarket by Scandic

Administrativ köksmästare – som delar vår passion för fantastiska matupplevelser

I vårt kök samlas våra kollegor varje dag för att tillsammans skapa fantastiska maträtter att dela med våra gäster. Vi önskar att du delar vår passion för hållbar mat, färska råvaror, personlig service och vill fortsätta utveckla våra koncept.

Därför söker vi nu en driven och ambitiös administrativ köksmästare! Du kanske är en köksmästare från ett mindre hotell som vill utvecklas och testa dina vingar?

Hos oss kommer du att ha det övergripande administrativa ansvaret för hotellets köksverksamhet. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare att leverera service och matupplevelser i världsklass!

Dina arbetsuppgifter:

  • Arbeta utifrån Scandics standard och koncept och bidra till att de utvecklas.
  • Samarbeta med kollegor från alla avdelningar.
  • Säkerställa att lagar, miljö-, hälso- och säkerhetsföreskrifter följs.
  • Följa rutiner kring ekologiska och kravmärkta produkter samt källsortering.
  • Coacha praktikanter och nya kollegor.
  • Arbeta miljömedvetet och göra aktiva val i driften för en hållbar utveckling och framtid.
  • Hålla avdelningens KPI:er.
  • Inventera maten varje månad tillsammans med utsedd person.
  • Ansvara för avdelningens bokslut tillsammans med kökschef.
  • Fakturaansvarig för avdelningen.
  • Schemaläggning, bemanning och rekrytering av kökspersonal.
  • Kostnadsberäkna menyer.

Eftersom vi har högt fokus på hållbarhet kommer du att arbeta i en miljö där vi använder färska råvaror, kemikaliefria rengöringsmedel och vårt eget kranvatten, till förmån för det hållbara samhället.

Som köksmästare hos oss på Scandic har du ett stort ansvar i köket, du är trygg i ditt ledarskap och kan ta snabba och konkreta beslut i samråd med vår kökschef. Du rapporterar till F&B Manager och kommer att informera vår Executive köksmästare om läget så vi håller våra mål och driver verksamheten framåt.

Vidare har du förmågan och viljan att utveckla dig själv, dina medarbetare och din verksamhet mot samma mål – nöjda gäster!

Erfarenheter du tar med och delar med oss

  • Relevant utbildning och/eller minst fem års erfarenhet
  • God dryckeskunskap utöver dina matkunskaper
  • Erfarenhet av budgetansvar och ledarskap är meriterande
  • Erfarenhet av Workday, Timeplan och BAT är meriterande
  • Du kan tala engelska och svenska

Information om tjänsten:

Det här är ett vikariat med start 1 juli till och med juli 2020 på heltid. Det kan ingå kvällar och helger i denna tjänst.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga, både i Sverige och utomlands. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Haymarket by Scandic!

Några av våra medarbetare:

Toril Flåskjer
Hotelldirektör
”Det är tillfredsställande att se potentialen hos mina medarbetare, ge dem verktyg att växa och nå sina mål. ”
Sandra Dzene
Housekeeping
”Vi är alla så vänliga mot varandra, alla känner sig respekterade och uppskattade för sin insats.”
Lene Fredriksen
Kock
”Alla är välkomna här, vi har en riktigt öppen atmosfär där alla känner att de kan vara sig själva.”
James Perrott
Performance Marketing Manager
”Scandic är på en digital resa och alla jobbar hårt för att få det att hända.”


Vi har riktigt bra förmåner:

  • Rabatt när du äter, dricker och övernattar hos oss

  • Family & Friends rabatt för din familj och vänner

  • Rabatt hos våra partnerföretag

  • Pension & försäkringar enligt kollektivavtal

  • Hälsosam personalmat & friskvårdsbidrag

  • Utbildning och utveckling via interna plattformar

På de 130 destinationer där våra 280 hotell finns, skapar vi enastående upplevelser för de många människorna att njuta av, inklusive oss själva.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.

BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.

BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.

BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.

…uppmuntrar alla att göra skillnad för miljön och att det var en av våra kollegor inom housekeeping som kom på idén om ”häng-upp-handduken”.
…i Sverige blivit rankad som besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare två år i rad, i Visitas årliga undersökning.
…har en tillgänglighetsstandard bestående av 135 punkter, i syfte att ge samma service, produkter och tjänster tillgängliga för alla.
… serverar mer än 25 miljoner koppar kaffe varje år och att allt kaffe som serveras är ekologiskt och Fairtrade eller UTZ-certifierat.
…ständigt utvecklar hållbarhetsarbetet, där vi senast valt bort sugrör, drinkpinnar, tandborstar och take away-lock gjorda i plast.
…har KRAV-märkt frukost på alla svenska hotell sedan 2001. Scandic har också varit engagerad som rådgivare vid utvecklingen av kriterier för KRAV.
…tack vare vårt stora miljöengagemang, blivit rankad som branschens mest hållbara arbetsgivare åtta år i rad, av Sustainable Brand Index.
… i fler än 4 fall av 5 har Svanen-märkta hotell och vi jobbar för att samtliga hotell ska uppnå kravmärkningen.
…har arrangerat världens största blind-lunch i totalt mörker, för att uppmärksamma synskadade under dagen för personer med funktionshinder.
…under 2014 inledde ett samarbete med organisationen Real Stars, centrerat kring ”Fair Sex”, dvs. arbete mot människo- och sexhandel.


Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02