Annons
Annons

Driftschef

Chalmers Konferens & Restauranger Lindholmen

Vi växer som aldrig förr. Vill du också arbeta i ett av Göteborgs största restaurangbolag?
Chalmers Konferens & Restauranger bedriver konferens- och restaurangverksamhet på Chalmers Campus Johanneberg och Campus Lindholmen. Bolagen innefattar tillsammans 22 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner, cateringverksamhet och vi anordnar middagar och events för upp till 1000 gäster. Detta gör oss till en totalleverantör av högkvalitativ mat och service på de båda anläggningarna. Vi erbjuder en rolig och omväxlande arbetsplats i en spännande arbetsmiljö. Vi är medlemmar i Visita och följer självklart gällande kollektivavtal och lagar. Vi är måna om att vår personal skall trivas hos oss och för att bidra till detta erbjuder vi en rad förmåner till våra medarbetare, t.ex. ett generöst friskvårdsbidrag, företagshälsovård, rabatt på gymkedjor, många möjligheter till kompetensutveckling, roliga teamaktiviteter och bra rabatter i våra restauranger, caféer och i vår butik. Är du vår nya medarbetare?

Arbetsplats
Chalmers Konferens & Restauranger Lindholmen

Arbetsuppgifter
Du får en ledande roll som operativt ansvarig med målsättningen att driva, utveckla och förvalta verksamheten. Verksamheten innefattas av service kring måltider, arrangemang och konferenser. Befattningen kräver ett starkt ledarskap och resultatfokus där kommersiella krav har primärt fokus parallellt med god förmåga att lyssna och anpassa service, utbud och affärsidé till aktuella marknadskrav. Verksamheten består av fem delar som innefattas av konferens, festvåning, catering, café och restaurang.

Arbetsbeskrivning

Som driftchef kommer du att ingå i driftsledningsgruppen och ansvara för hela verksamheten. Du rapporterar till VD.
Huvudansvarig för daglig drift
Ledning/koordinering av personal inom verksamheten
Försäljningsutbud, mat-, dryck- och övrig försäljning efter gästernas efterfrågan.
Budget: planering, verkställande och uppföljning
Kvalitetssäkringsprogram
Optimera personalresurser i driften efter behov och kompetens
Inköp och lageransvar
Lokalansvar

Kvalifikationer
Du har en meriterad CV från större verksamheter med flertalet avdelningar. Du har varit arbetsledande i likvärdig befattning och har alltid kvalitet i fokus. Som person är du trygg i dig själv och i din chefsroll. Du har ett kommunikativt ledarskap och förmåga att skapa teamkänsla och tillföra entusiasm.

En stor social kompetens är nödvändig då du kommer att ha många kontakter både med enskilda och grupper, internt och externt. Goda kunskaper i engelska i skrift och tal är ett krav. Du har lätt för att arbeta i nära samverkan med andra, men det är också viktigt att du kan arbeta självständigt och att du är strukturerad och kan ta egna initiativ. Du ha goda kunskaper i Microsoft office. Kunskap i Caspeco Business Control är meriterande.

Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via mail rekrytering@chalmerskonferens.se senast 20171203. Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan. Skriv ”Driftschef” i ämnesraden.

Anställningsform

Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner

För frågor om tjänsten, kontakta Marcus Danielsson – 031-772 39 21, marcus.danielsson@chalmerskonferens.se
Besök gärna vår hemsida www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.

Välkommen med din ansökan!

Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02