Annons

Konferensansvarig/mötesplanerare

Görvälns Slott

Görvälns Slott är ett boutiquehotell med 45 fantastiska hotellrum och sviter, utnämnt till Stockholms bästa hotell 2017 av TripAdvisor och känt för sitt förstklassiga kök. Vi har ett unikt koncept där njutning genomsyrar allt från hotellrumsdesign och sovkomfort till mat och dryck. På Görvälns Slott skall vi erbjuda våra gäster den bästa boutiquehotellupplevelsen i Sverige.

Nu söker vi en Konferensansvarig/Mötesplanerare till Görvälns Slott. I rollen har du det operativa ansvaret för konferensverksamheten på hotellet med mötesplanering, ansvar för genomförande, fakturering och uppföljning. Du ansvarar för våra 10 möteslokaler och våra möteskoncept och du älskar att få vara med våra gäster hela vägen med målet att ge dem framgångsrika konferensdagar och att skapa långsiktiga kundrelationer.

Du arbetar dagligen med värdskap, planering och merförsäljning, att boka aktiviteter, teknik och transporter, möblering och piff av lokaler och gästkontakt, konferensservice, incheckning och utcheckning samt fakturering och uppföljning av våra mötesarrangemang.
Du är en sann servicemänniska och givetvis också hotellets ansikte utåt! Du är van att samarbeta över avdelningsgränserna och kommer att ha ett nära samarbete med hotellets Inhouse sales avdelning och F&B och du ingår i hotellets driftschefsgrupp.

Några av dina arbetsuppgifter
• Planering av genomförandet av konferenser och events
• Kontakt med våra kunder/mötesbokare regelbundet via mail/telefon
• Daglig kontakt med återförsäljare samt leverantörer av aktiviteter
• Mottagande av våra företagsgrupper och värdskap samt service på plats
• Planering och möblering av lokaler
• Fakturering
• Uppföljningssamtal
• Dagligt arbete i vårt hotellbokningssystem Nitesoft samt vårt CRM-system Pipedrive
• Du kommer även att avlasta In house sales avdelningen med att ta emot förfrågningar och skriva offerter
• Visningar/kundbesök/kundvårdsaktiviteter
• In- och utcheck, rumsfördelning samt andra vanligt förekommande uppgifter i en hotellreception

Vi söker dig som är glad och positiv och kan vara en tillgång för både gäster och kollegor. Som person tycker du att helheten såväl som detaljerna är viktiga. Du är en kreativ person och älskar att planera, fixa och skapa ordning och göra det där lilla extra för att hotellet och lokalerna ska vara i toppskick när gästerna kommer. Det är viktigt att du är resultatorienterad, affärsmässig, ordningsam, noggrann och flexibel och kan arbeta med mycket eget ansvar.
Vi vill att du har minst fem års erfarenhet av liknande arbete på konferensanläggning eller i hotellreception. Du har arbetat i minst ett hotellsystem och du är van vid att ta betalt i reception och att fakturera. Du ska ha lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift då vi har mycket internationella gäster. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Arbetspassen är förlagda till mestadels dagar men även helger enligt rullande schema. Du behöver ha körkort och bil.
Är du den vi söker? Skicka in Intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan!

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02