Fågelbro Säteri på Värmdö utanför Stockholm som ägs och drivs av Sabis har fått en riktig make-over på nästan alla plan – från utseende och innehåll till personalstyrka. Platsens historia har också fått ökad fokus i samband med namnbytet från Fågelbrohus till Fågelbro Säteri.
Berätta om namnbytet och tajmingen, hur kommer det sig att det sker just nu?
– Namnbytet är del i en större resa, där vi med varsam hand har transformerat destinationen. Det är nu helt rätt tid att lansera vårt nya varumärke ”Fågelbro Säteri”, då vi kommit väldigt långt med vår transformation, säger Madeleine Brehmer.
Vad innefattar det nya varumärket?
– Det tar upp historiken på platsen och knyter an till säteriets historia som lantbruk med åkrar, djurhållning, by-samhälle, bryggeri och fruktodlingar. Vi vill att våra gäster ska känna historiens vingslag i en modern kontext. Vi kallar det för ”en lantlig oas” och vill att våra gäster ska känna att de kan andas ut, koppla av, umgås och äta gott.
Och vad innebär förändringen konkret för verksamheten?
– Vi har gjort omfattande förändringar, bland annat har vi har renoverat alla rum. Vi har också totalrenoverat hela mötesavdelningen som i mitt tycke är en av Sveriges finaste mötesplatser. Och så har utökat kapaciteten för möten med flera nya lokaler, bland annat stora ”Stallet” som har plats för över 140 personer för större möten och events.
Förutom renoveringar och nya koncept är också ett nytt ledarteam på plats på Fågelbro Säteri och fler nyheter väntar inom Sabis. Bland annat en restaurang på Saab i Solna Strand som Besöksliv tidigare skrivit om, flaggskeppsbutiken Sabis Fältöversten i Stockholm får en totalrenovering i höst och Krusenberg Herrgård utanför Uppsala ska byggas ut och gå från 60 till 130 rum. Herrgården ska även få flera nya mötesytor och ett nytt spa.
– Alla utvecklingsprojekt vi gör är noga avvägda och planerade för att skapa den bästa kundupplevelsen och en unik destination. Men det viktigaste för oss är ändå människor, och tack vare alla våra fantastiska kundproffs så kan vi genomföra dessa förändringar med kvalitet, bemötande och hög servicenivå, säger Madeleine Brehmer.