Annons

”Det krävs energi, mod och begeistring helt enkelt”

KARRIÄR. Med stor chefserfarenhet och energi blir Bahar Deogun ny VD för Comfort Hotel Xpress Stockholm Central.
Annons

Grattis till ditt nya jobb som vd och hotelldirektör! 

– Tack så mycket! Det känns fantastiskt kul.

Vad kommer du göra i din nya tjänst?

– Jag kommer skapa en stark organisation tillsammans med det fantastiska team som redan finns på hotellet. Vi vill erbjuda våra gäster grym service och ännu bättre upplevelser.

Vad är service för dig? 

– Service innebär ju allt vi gör inom vår bransch, oavsett om det är något vi erbjuder våra gäster eller arbetskollegor. Service är att vara lyhörd, prestigelös, kunnig- ja listan kan göras lång.

Vilka är dina och hotellets största utmaningar just nu?

– Vi har tappat gästnätter under de senaste två åren och det har givetvis påverkat resultatet, precis som för hela branschen. Men någonstans behöver vi vända trenden och jobba framåt genom att arbeta mer långsiktigt och hållbart.

Hur är du som chef?

– Närvarande, lyhörd och tydlig. Jag tror även att kollegor skulle säga att jag är väldigt snabb på att återkoppla och agera när det behövs.

Du har tidigare jobbat som platschef på STF af Chapman & Skeppsholmen Vandrarhem i Stockholm. Vad kommer du ta med dig från den tiden till din nya roll ?

– Jag har haft en otroligt utvecklande och lärorik tid på STF och kommer ta med mig mycket, men de tre absolut viktigaste lärdomarna är: Planering är nödvändigt och bra men det viktigaste är att faktiskt göra något. Tillit och förtroende är viktigast och går alltid före kontroll och misstro och att ensam inte är stark, ta hjälp och hjälp andra.

Vad hämtar du kraft och energi ifrån? 

– Jag får energi från mina kollegor, av gott samarbete och av att skapa goda resultat, ordning och reda och mest av allt- min familj såklart. En bra balans mellan jobbet och privatliv är nyckeln till att orka fortsätta.

Vad skulle du säga är prioritet för hotellbranschen i stort nu när restriktionerna släppt? 

– Prioritet för branschen är att bemöta gästens förväntningar och erbjuda god service. Jag tror att gästen kommer ha andra förväntningar på vår bransch efter en pandemi. Det är många som längtat att få resa och räknar med att få bli bortskämda med god service. Vår största utmaning blir nu att hitta rätt kompetens och personal till vår bransch.

Vad har du för tips till andra som vill göra det du gör?

– Att ha tydliga mål och vara nyfiken, ha viljan att fortsätta sträva mot målen och fortsätta utvecklas. Det krävs energi, mod och begeistring – helt enkelt.

Många spelare har kommit tillbaka

Många spelare har kommit tillbaka

Efter pandemin har de spelande gästerna hittat tillbaka till Vegas och antalet nya spelare har ökat markant. I år har ungefär 30 000 nya spelare registrerat sig hittills och störst är ökningen bland 18–30-åringarna...