Annons

”Jag älskar att få igenom en affär”

zoom Charlotta Bryskhe
Charlotta Bryskhe
KARRIÄR. Som ny försäljningschef på Svenska Möten ska Charlotta Bryskhe fortsätta driva företagets utvecklingsresa från bokningsbolag till strategisk mötespartner.
Annons

Vad fick dig att tacka ja till jobbet?

– Utmaningen med en ny spännande bransch tillsammans med att jag kände till Svenska Möten sedan tidigare och hade god erfarenhet som tidigare kund. Att få möjligheten att få vara en med och hjälpa företag och organisationer att utvecklas. Ska du sälja något måste du tro på det och precis som Svenska Mötens vision så tror jag på mötet mellan människor.

Du är försäljningschef, berätta lite om rollen, och vad ditt uppdrag går ut på.

– Mitt huvudsakliga fokus är att utveckla våra befintliga och nya kunder som en strategisk mötespartner. Det betyder att vi kan vara behjälpliga i så mycket mer än att boka en möteslokal, allt ifrån att bygga företagskultur, sätta upp mötespolicys till vad våra kunder kan fylla sina möten med. En annan viktig del är uppföljning, både ur ett ekonomiskt perspektiv och hållbarhet och upplevelse.

Du har en bakgrund inom flera olika branscher, bland annat rekrytering, vad tar du med dig i din roll på Svenska Möten?

– Just att komma in med nya tankesätt och erfarenheter ser jag som en tillgång. Jag kommer in med nya ögon och med erfarenheter från andra branscher, inom rekryteringsbranschen har jag fått ta del av många olika företags vardag, den förståelsen kan jag ta med mig direkt in detta.

Mötesbranschen drabbades hårt av pandemin, vilka förändrade mötesbeteenden från den tiden består?

– Rent generellt ser vi hur de allra flesta värderar det fysiska mötet ännu högre, vi har sett ett stort uppdämt behov efter pandemin, att alla vill genomföra allt som ställdes in då. Vi ser också att man tydligare väljer olika typer av möten (läs fysiska eller digitala) beroende på vad mötena gäller. Kreativt inriktade möten är nästan alltid fysiska.

Är mötesbranschen återhämtad från pandemin?

– Vi har som sagt sett ett stort uppdämt behov även in i 2023, först nu börjar vi återgå till ett normalläge som liknar hur det såg ut innan pandemin.

Vad är roligast med att sälja?

– Mötet med olika typer av människor, jag är genuint intresserad av andra människor och att få hjälpa dem på ett eller annat sätt. Att få hjälpa någon från A till B, att lösa problem, eller att förenkla och effektivisera är otroligt roligt.

Vilken är din största drivkraft i jobbet?

– Utveckling. Att se att det jag gör spelar roll, allt ifrån hos en medarbetare, att vara en del i att verksamheten tar nästa steg eller att vi i en given situation hittar en lösning. Men också min personliga utveckling, att lära mig mer. Sedan älskar jag att få igenom en affär.

 Vad vill du åstadkomma i din nya roll?

– Det känns otroligt roligt att få vara med på den resa som Svenska Möten gör just nu och jag ser fram mot att få vara med och utveckla nya och befintliga kunder,

Vad A och O för ett lyckat möte?

– Att man har ett tydligt syfte och mål med varför man har ett möte, ”slösmöten” är inte kul för någon. Att man förbereder sig, att det finns en agenda och att man håller tiden. Sedan är det viktigt att engagera och involvera deltagarna.

Håller stilen med återbrukade textilier

Håller stilen med återbrukade textilier

Till Granö Beckasin kommer människor från hela världen för att vara i naturen. Här är det hållbarhet in i minsta detalj som gäller. Från de återbrukade golven i hotellrummen till serveringspersonalens förkläden...