Annons

Community Manager

United Spaces Waterfront Stockholm AB

ÄR DU EN DRIVEN SERVICEPERSON OCH LEDARE MED BLICK FÖR BÅDE HELHET OCH DETALJER?

Castellum-ägda United Spaces är en av Sveriges ledande och mest expansiva coworking-aktörer med tio anläggningar i fem olika städer (Stockholm, Arlanda, Uppsala, Göteborg och Malmö). Vi har i dagsläget drygt 2 700 medlemmar fördelade på ca 550 medlemsföretag från en mängd olika branscher och verksamhetsområden.

Till vår arena i Waterfront building i Stockholm söker vi nu en rutinerad och driven Community Manager med ansvar för ett team av 5 personer och den dagliga operativa verksamheten.

Waterfront är vår största arena på 6800 kvm fördelat på 4 våningsplan med drygt 1100 medlemmar.

Vem är du?
Vi tror att du är en person som är engagerad och drivs av att integrera med nya människor

Vi förutsätter att du har ett väl utvecklat affärsmässigt tänk

Vi tror att du är en person som trivs med att jobba i en organisation som växer.

Vi förutsätter att du har grundläggande ekonomikunskaper för att kunna följa upp resultat, ta hand om fakturor och göra kloka hållbara inköp.

Vi förutsätter att du kan Microsoft Office.

Vi förutsätter att du tar den ekologiska, sociala och ekonomiska hållbarheten på största allvar.

Vi förutsätter att du ser laget istället för jaget.

Vi vill att du förstår att försäljning är en naturlig del av din arbetsvardag

Vi vill att du är den som på möten kommer med förslag på förbättringar och inte räds för att ta diskussioner.

Vi vill att du drivs av Passion, Öppenhet, Kul, Förtroende och Mod.

För att nå de hållbara och ekonomiska resultaten tror vi att du kan:
• Forma ett väl fungerande team av samtliga medarbetare
• Kommunicera och motivera ditt team mot United Spaces gemensamma mål
• Hålla medarbetarsamtal samt uppföljning för samtliga medarbetare för kontinuerlig utveckling av både dig själv och medarbetarna
• Bygga upp en framgångsrik relation med resterande personal och funktioner inom United Spaces
• Säkerställa din egen kompetens för att kunna utveckla medarbetarna samt bli en bra ledare och förebild för våra värdeord Passion, Öppenhet, Förtroende, Mod och Kul
• Hålla god kontakt med våra leverantörer enligt vår uppförandekod
• Arbeta efter ”Coworkers playbook”
• Följa upp, analysera och vidta förbättringsåtgärder i syfte att öka lönsamhet och servicenivå
• Kontinuerligt följa upp mål för driftens effektivitet och lönsamhet
• Kontinuerligt följa upp enhetens resultat i förhållande till budget
• Sätta upp löpande avstämningar och strategier med ansvarig säljare
• Säkerställa att du och ditt team följer lagar och branschregler
• Bygga upp ett nätverk på United Spaces Waterfront med med viktiga partners och påverkare
• Lyssna på vad medlemmarna önskar och på så sätt utveckla Community
• Ser till att våra medlemmar blir våra ambassadörer
• Anordna medlemsaktiviteter och event i samråd med vår Event Manager

För att lyckas bygga och utveckla ett Community tror vi att du kan:
•  Bygga upp ett nätverk på United Spaces Waterfront med med viktiga partners och påverkare
•  Lyssna på vad medlemmarna önskar och på så sätt utveckla Community
•  Ser till att våra medlemmar blir våra ambassadörer
•  Anordna medlemsaktiviteter och event i samråd med vår Event Manager
•  För att kunna bidra till utvecklingen är det viktigt att du är med och bidrar i:

Personalmöten
•  Löpande avstämningsmöten och resultatgenomgång
•  Mindre interna projekt (löpande vid behov)

Dina närmaste kollegor:
•  Operations Manager T26 & Waterfront
•  Försäljningsavdelningen
•  Marknadsavdelningen
•  Eventansvarig

Vem söker vi:
•  Du har minst 3 års erfarenhet från en liknande tjänst/roll.
•  Du har en formell utbildning på eftergymnasial nivå, gärna med inriktning mot hotell & restaurang, konferens och event och företagsekonomi.
•  Du har haft budget- och personalansvar
•  Du har stor vana vid att arbeta i olika boknings-, fakturerings- och säljstödsystem samt AV-utrustning.
•  Som person är du driven, lösningsorienterad och nyfiken och inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Du är social och är bra på att ta människor i olika typer av situationer. Du gillar struktur och ordning och har känsla för detaljer. Men kanske framförallt- du är en service-person ut i fingerspetsarna! Du har ett kontinuerligt lönsamhetstänk i allt du gör.

Arbetstid & Anställning:
•  Arbetstiden är 40 timmar i veckan
•  6 månaders provanställning
•  Vi betalar månadslön och är anslutna till Visitas tjänstemannaavtal
•  Tillträde omgående

Du rapporterar till:

•  Operations Manager T26 & Waterfront

Kontakt
Johan Fägerblad
COO – United Spaces Network Offices

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02