Annons

Assisterande Platschef Bromma

Mornington Hotel Bromma/Mornington Longstay

I Stockholms gamla Kexfabrik hittar du vårt Brommahotell – Stockholms första affärssporthotell där du kan leva ett aktivt liv även på resande fot. Med perfekt läge mellan city och naturen finns här allt en hisstur bort. En Health Club som bara den är värd ett besök och en restaurang som för tankarna till vilken storstad som helst. Hotellets rum, lägenheter, konferens, restaurang, health club och olika utrymmen, är alla arkitektritade och väldesignade med hållbara material som håller hög kvalitet.

I Bromma är arbetsgruppen lätt att hålla ihop med ”allt under ett tak” och med en skön och modern atmosfär. Att förlägga en utbildning/event här under en eller flera dagar är inte ovanligt. Högst upp i huset i anslutning till konferensvåningen finns Mornington Health Club, ett rymligt medlemsgym med utsikt över takåsarna och som används flitigt även av våra longstay och hotellgäster och förstås av oss som jobbar här. https://mornington.se/Bromma/

Din profil
Vi söker nu en person som vill anta utmaningen att fortsätta utvecklingen av Mornington Hotel Bromma. Ett av stadens mest attraktiva, väldesignade och trivsamma hotell med mötesrum, restaurang, health club och spännande aktiviteter. Målet på hotellet är att ge den bästa upplevelsen för gästerna med fokus på service och ett utbud av högsta sort i en härlig ”hemma hos” -miljö som andas kvalitet, design och lekfullhet. I Bromma läggs mycket fokus på träning och aktiviteter och du delar företagets värdeord – vänlighet, värdighet, äkthet, stolthet, engagemang och glädje!

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som Assisterande Platschef är operativ. Utöver det har du även uppgifter av administrativ karaktär såsom uppföljning av kassarapporter/betalrutiner, stämma av checklistor, schemaläggning, bemanning och tillsammans med platschef svara på reviews etc.

Du skapar förutsättningar för en öppen och trivsam arbetsmiljö och tar ett stort personligt ansvar gentemot dina kollegor genom att föredömligt efterleva gällande branschregler, vara en god arbetsledare och inspirera till kompetenshöjning. Under ditt ansvar ligger också att tillse att våra gäster får den bästa tänkbara helhetsupplevelsen direkt från att de kliver innanför dörren tills de lämnar Mornington.

Assisterande Platschef i Bromma kommer att ansvara för all service och gästmöten på såväl hotell, longstay och konferens som frukost, restaurang och health club. Du jobbar nära ditt egna team av Floor Managers, köksmästaren, bokningsansvarig och har tät kontakt och avstämning med Morningtons platschef, försäljningschef och Revenue Manager.

Krav för rollen
Dokumenterad erfarenhet som ledare inom servicesektorn, te x hotell, konferens, longstay, restaurang, möten/events eller liknande

Möter kunder/ gäster på ett positivt, personligt och professionellt sätt

Erfarenhet av att hantera gästbokningar

Erfarenhet av att bygga upp och utveckla servicekoncept

Van att arbeta självständigt mot tydliga ekonomiska mål med drift- och resultatansvar för verksamheten

Van att utveckla och implementera processer och rutiner

Van att bygga relationer på olika nivåer i organisationen

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
systemvana och teknisk kunnig inom bl a AV teknik

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till i första hand vardagar och ca var tredje helg eller oftare vid behov. För dig är det självklart att varva arbete på dagtid med kvällar. Du är själv med och planerar schemat utifrån både verksamheten och din privata situation.

Ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Urvalet Executive AB. Mer information om rekryteringsprocessen hittar du på Urvalets hemsida, www.urvalet.se, där du också sänder in din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida där du laddar upp din ansökan.

Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid eventuella frågor, välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Urvalet: Linda Wiltbourn, linda.wiltbourn@urvalet.se.

Kontakt
08-718 00 58
info@urvalet.se
Vasagatan 7
111 20 Stockholm

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02