Ekonomichef
7A
7A driver tre kontors- och konferensanläggningar i centrala Stockholm; 7A Strandvägen, 7A Odenplan och 7A Centralen. Sedan starten 2006 har den ursprungliga visionen, bit för bit, blivit sann. Det som då var ett våningsplan på Strandvägen med uthyrda kontorsplatser är idag tre av Stockholms mest exklusiva kontors- och konferensanläggningar. Vår vision är ”att skapa en upplevelse utöver det förväntade”. Det gör vi genom att arbeta målinriktat för att skapa en personlig, proffsig och hållbar miljö där goda affärer förenas med hjärta och värme.
Tjänsten
Ekonomifunktionen spelar en central roll som infrastruktur för verksamheten och utgångpunkten för ditt arbete är att säkerställa att vi använder våra medel på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. I din roll förväntas du driva och utveckla funktionen på ett ansvarsfullt och framåtsträvande vis för att säkerställa kontinuitet, utveckling och lönsamhet. En viktig del i arbetet är att agera som stöd och bollplank både för medarbetare och ledning. Verksamheten är ägarledd och genomsyras av en entreprenörsanda med stor vilja till utveckling. Din uppgift blir att ligga steget före och vara redo att komma med förslag till effektivisering, utveckling och förändring, både på ekonomi- och systemsidan. Vår kultur präglas av en ”Yes we can”-attityd och våra prioriterade värderingar/ förhållningssätt är att skapa glädje, vara personliga och välkomnande, innovativa, ansvarstagande och engagerade.
För att trivas och vara framgångsrik i rollen är du en prestigelös person som är van att driva dig själv och ditt eget arbete samtidigt som du har en god förmåga att samarbeta och att skapa ett positivt arbetsklimat. Du är strukturerad och noggrann, en analytisk problemlösare med en god förmåga att kommunicera kring ekonomi. Som ekonomiansvarig ingår du i ledningsgruppen och har ett helhetsansvar för företagets ekonomi samt ett ledaransvar för de tre medarbetarna på din avdelning. Du rapporterar till VD och ägare. En viktig del är ansvaret för att kontinuerligt utveckla företagets ekonomistyrning. I detta ingår att ständigt förbättra rutiner och processer för den interna ekonomifunktionen utifrån verksamhetens behov.
I ditt arbete som ekonomichef ingår flera olika arbetsuppgifter, varav de huvudsakliga listas nedan:
- Övergripande ansvar för bokföring och redovisning
- Upprätta månads- och årsbokslut samt avlasta i löpande redovisning
- Utveckla modeller för nyckeltal, verksamhets- och lönsamhetsuppföljning
- Ekonomistyrning samt stöd till verksamheten i finansiella frågor samt driva budget och prognosarbetet.
- Leda och utveckla medarbetarna på avdelningen
- Projektredovisning och kontroll avseende bolagets investeringsprojekt inom verksamheten
- Kontakt med revisorer, myndigheter samt banker
- Likviditetsplanering samt kassaflödesanalys
- Löneadministration, anställningsavtal, beräkning av bonusar, hantering och granskning av löner i lönesystem, utföra personaladministration och personalekonomi gällande löner, försäkringar och pensioner.
Kompetens
Du besitter mycket god kunskap inom redovisning och bokföring och kanske arbetar du i dagsläget som redovisningskonsult, redovisningsansvarig eller senior ekonomiassistent. Du är nu redo att ta steget vidare och leda ekonomiarbetet i ett expansivt företag med tre kontors- och konferensanläggningar i centrala Stockholm. Du är en avancerad Excelanvändare och systemkunskap i Fortnox och Kapell är meriterande. Vi tror att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande.
Låter det här som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan.
I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta
Lotta Amnebjer Nordqvist
lotta@pointpeople.se
076-000 25 24
Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.