Enhetschef till Service & Bokning
ABF Stockholm
ABF Stockholm söker en engagerad chef till den nya enheten Service och Bokning i ABF-huset, Stockholm. ABF-huset är en av Stockholms mest kända och välbesökta platser för föreläsningar, konferenser och bildningsverksamhet. Varje vecka besöker ca 7 000 personer huset och antalet organisationer och företag som hyr konferenslokaler hos oss är i hundratal per år.
Nu söker vi en driven och samhällsintresserad enhetschef som vill lyfta ABF-huset in i framtiden och utveckla huset som centrum för debatt, konferens, bildning och kultur. Enheten är placerad i ABF-huset och består av cirka 20 tjänster och 3 teamleaders. Organisatoriskt ligger enheten Service & Bokning under stabsavdelningen Marknad & Kommunikation. Som enhetschef rapporterar du till kommunikationschefen som ingår i koncernens ledningsgrupp.
Om enheten
Enheten Service och bokning utgör ABF Stockholms sälj- och servicefunktion och har som främsta uppdrag att driva intäkter, öka beläggning och leverera service till organisationens brukare, kunder och besökare. Enheten har även i uppdrag att driva och säkra deltagare till våra öppna publika arrangemang och kurser och driva intäkter till Restaurang Cirkeln. Genom att leda enheten mot uppsatta mål kommer du som chef kunna prägla ABF-huset och den upplevelse som stockholmare har av verksamheten.
Huvuduppdrag
Som Service- och bokningschef har du fullt verksamhets-, budget- och ekonomiskt resultatansvar samt personal- och arbetsmiljöansvar för enheten. Du har även försäljnings-, service- och beläggningsansvar gällande ABF Stockholms öppna arrangemang tillika ABF-husets lokaler. Som chef har du i uppdrag att utveckla och säkra service och upplevelse hos besökare och kund genom bemötande, genomförande och interiör. ABF-huset ska få varje besökare att känna sig inspirerad, sedd och full av egenmakt – som chef är det ditt uppdrag att få det att hända! Ditt uppdrag kommer även vara att bidra till samtliga verksamheter genom att ge deltagarservice, samt att strategiskt driva och utveckla konferenspaket och koncept för ökad kännedom, försäljning och nöjdhet.
Din bakgrund
För att passa för rollen behöver du ha:
• Relevanta och väldokumenterade kunskaper och erfarenheter och/eller relevant utbildning.
• Flera års erfarenhet av att leda andra, att styra mot givna mål, att ha ansvar för budget, försäljningsmål och att självständigt planera och utveckla verksamheter.
• Dokumenterat framgångsrik erfarenhet från förändringsarbete i syfte att öka volymer och förnya/anpassa arbetssätt.
• Minst fem års erfarenhet av ledande roll i en service- och upplevelseorienterad organisation
t ex konferensverksamhet, större butik, hotell eller från marknads- och/eller säljavdelning.
Krav som ska uppfyllas
• Du delar arbetarrörelsens grundläggande värderingar, ABF Stockholms vision och strategiska mål och vilja bidra till att lyfta ABF Stockholm mot framtiden.
• Förmåga att kommunicera tydligt och måluppfyllande utifrån given situation, såväl muntligt som skriftligt.
• Goda kunskaper inom ekonomi, försäljning, kundservice och modern administration.
• Förtrogenhet med marknadslogik samt ha insikt i ABF Stockholms och ABF-husets direkta och indirekta marknadsposition.
• God förmåga till strategiskt arbete utan att tappa detaljseende och -genomförande.
Krav som bör uppfyllas
• Kunskaper och nätverk inom svensk arbetar- och folkrörelse samt i nya former av civilsamhälle/rörelser och/eller näringsliv.
• Erfarenhet av lokalutveckling, interiör, teknik och skyltning.
Personliga egenskaper
Vi tror att du, för att trivas i rollen bör:
– Vara lösningsfokuserad, driven, mål- och resultatinriktad
– Ha förmåga att strukturera, prioritera och se både helheten och detaljerna
– Ha ett genuint intresse för service, upplevelse, bildning och samhällsfrågor
– Vara trygg och ha ett brinnande intresse för att ge människor service
– Vara en tydlig och lyhörd ledare, motivationsskapande och coachande
Anställningsform och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering i Stockholm. Lön enligt kollektivavtal.
Ansökan: Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 17 februari, urval sker löpande. Om du har frågor angående tjänsten kontakta Katarina Gold, kommunikationschef eller HR-chef Madeleine Danin (förnamn.efternamn@abf.se) eller 08-453 41 00. Skicka ansökan till jobb.stockholm@abf.se. Märk din ansökan ”Enhetschef Service & Bokning”.
Om ABF Stockholm
ABF Stockholm ska som idé- och värdeburen organisation erbjuda ett bredd utbud inom bildning, utbildning, kultur och mötesplatser. Vi gör kunskap tillgänglig – för alla. Våra verksamhetsgrenar Folkbildning, Vuxenutbildning och Elvira Kunskapsutveckling AB är olika sätt att bedriva ändamålsstyrd verksamhet för och med stockholmare. ABF Stockholm är en kraftskapande folkbildningsfyr som skapar framtidstro, egenmakt och solidaritet sedan 1916. ABF Stockholm är en ideell förening som omsätter drygt 220 miljoner och består av ca 200 tillsvidareanställda samt många projekt- och timanställda. Dagligen möts våra tusentals deltagare för att tillsammans lära, växa och förändra.
Ange i ansökan att du sett annonsen på Besöksliv. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook.