Annons

Front Office Manager

Hotell Reisen

Är du en person som älskar att arbeta inom hotell och som drivs att motivera dina kollegor att ha roligt och samtidigt nå uppsatta mål? Vi söker dig som har arbetat som Front Office Manager tidigare och som vill vara med på vår resa.

Hôtel Reisen ligger på första parkett med utsikt över Stockholm ström i Gamla stan. Enligt oss och många av våra gäster har vi Stockholms bästa läge. Hotellet har 144 nyrenoverade rum och är ett av Stockholms första hotell. Spåren från 1600-talet lever kvar men i en modern touch. Sedan december 2020 ingår vi i Hyatt och är en del av Unbound Collection by Hyatt. Under de senaste åren har hotellet genomfört en omfattande renovering som kommer vara klar den 1 aug 2021.

Vi är ett mindre team med familjär känsla, där vi peppar och hjälper varandra med mycket värme. Vi erbjuder en arbetsplats där alla är delaktiga i driften och vi är måna om att utvecklas. Hos oss är ingen dag sig lik och det finns ofta nya utmaningar som behöver lösas och som Front Office Manager är din roll att leda teamet till att ligga i framkant. Du är en naturlig talesperson för hela hotellet.

Som Front Office Manager arbetar du med administrativa uppgifter, men är också en ledare i fronten som inspirerar ditt team att skapa oförglömliga gästupplevelser. Du ansvarar för rekrytering, schemaläggning, budget och säkerställer att ditt team i receptionen och bokningen alltid levererar service i världsklass. Det ingår mycket kontakter med Hyatts olika avdelningar. Du ingår i ledningsgruppen på hotellet och är länken mellan de olika avdelningarna. Du rapporterar till General Manager.

För att axla denna roll ser vi att du har minst tre års erfarenhet som Front Office Manager och gärna med internationell hotellerfarenhet. Du är en självgående ledare och har förmåga att se vad som behöver göras och trivs med att fatta beslut. Vi tror att service ligger dig varmt om hjärtat och att du gärna delar med dig av dina bästa Stockholmstips till våra gäster.

Meriter:
• Du har minst tre års erfarenhet av att arbeta som Front Office Manager och för du behöver även vara van vid att kunna lösa olika utmaningar inom dagliga hotellreceptionsuppgifter
• Du har erfarenhet av att arbeta inom hotellbokningssystem och har lätt för att lära dig nya IT-system
• Det är meriterande om du har en utbildning inom hotell och service management, eller internationell hotellerfarenhet
• Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• Du har utpräglad servicekänsla, goda kunskaper om sevärdheter och restauranger i Stockholm för att kunna visa det bästa av Stockholm för våra gäster

Anställningsförhållande:
Arbetstiderna är varierande och varierar mellan dag/kväll och innefattar även helger. Helgjour ingår i tjänsten. Lön och villkor enligt kollektivavtal.

Anställningen gäller ett föräldravikariat ett år, med start 1 aug 2021. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att få Din ansökan snarast, senast den 25e maj 2021. Märk ansökan ”Front Office Manager”.

Välkommen att kontakta mig vid frågor!

Skicka in din ansökan till:
Maria Widell-Vuopio
Front Office Manager
maria.widell-vuopio@hotellreisen.com

Läs mer om oss här

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02