Annons
Annons

Guest Relations Manager

GRAM Group

Engagerad och affärsdriven Guest Relations Manager till GRAM Group
Vårt jobb är att förvandla ögonblick till minnen för våra gäster – minnen som gör att de vill komma tillbaka, om och om igen.

Nu söker vi en person som kan ansvara för att utveckla och kvalitetssäkra gästupplevelsen på våra tre hotell i Båstad och på Bjärehalvön. Brinner du för att göra människor nöjda, är analytisk och dessutom en naturlig ledare – då kan du vara den vi söker.

Arbetsbeskrivning
Som Guest Relations Manager kommer du att på ett personligt, kreativt och analytiskt tillvägagångssätt arbeta för att främja gästnöjdhet, glädja gäster och motivera medarbetarna på GRAM Groups tre hotell: Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand och Torekov Hotell.

Rollen har en bred uppsättning ansvarsområden och stort mandat. Du kommer att spela en nyckelroll för att definiera, etablera och underhålla vår gästupplevelse. Du ska också på ett tydligt sätt kunna artikulera kundtjänstdata för vd, hotellchefer och ägare.

Guest Relations Manager ansvar och arbetsuppgifter:
• Ansvara för hotellens gästenkätsystem Revinate Guest Feedback.
• Skapa analyser från Revinates enkätrapporter och skapa kalkylblad i Excel för att för att följa upp satta mål. Summera och analysera data från gästnöjdhetsenkäter och utifrån dessa formulera åtgärdspunkter och delegera verkställande, tillsammans med hotellcheferna.
• Att tillsammans med koncernchef och hotellens vd:ar sätta mål för gästnöjdhet, samt följa upp och säkerställa efterlevnad av målen.
• Konsekvent motivera till och följa upp att hotellen erbjuder professionell, vänlig, personlig och engagerande service.
• Se till att gästproblem hanteras och reageras på snabbt, logga och meddela ansvarig avdelning.
• Ansvara för återkoppling på sociala medier och olika bokningssajter, samt följa upp eventuella klagomål. Detta både för gästens skull, samt för att internt fånga upp återkommande klagomål och säkerställa att de korrigeras.
• Delta på ledningsgruppsmöten för att driva NPS eller andra mätvärden inom GRAM Group.
• Utveckla och hjälpa till med incitament för medarbetare att driva NPS.
• Driva vidareutvecklingen av koncernens lojalitetsprogram GRAM Social Club och integrera detta med andra delar av gästupplevelsen.
• Synas ute på golvet och vara en positiv ledarskapsgestalt på alla hotell.
• I samråd med hotellen utveckla och förbättra koncept utifrån gästernas återkommande önskemål.
• Ta fram korrekt och nödvändig information före ankomst till så många gäster som möjligt, med målet att inleda en dialog och skapa berättelser.
• Säkerställa en utcheckning där vi fångar upp potentiellt missnöje innan gästen lämnat, samt att omdömen som ges under vistelsen fångas upp under tiden gästen är kvar.
• Säkerställa uppföljning med gäster för att säkra tillfredsställelse från den senaste vistelsen.
• Organisera bekvämligheter för återvändande gäster och gäster som firar speciella tillfällen.
• Formulera kompensation vid missnöje.
• Vara en brygga mellan marknad, sälj och hotellchefer.
• Hjälpa hotellcheferna att presentera en strategisk riktning för medarbetare, med mål och åtgärdspunkter som skapar förutsättningar för långsiktighet och hållbarhet.
• Du rapporterar till GRAM Groups vd/koncernchef.

Vi söker dig som är
• En naturlig ledare
• Analytisk
• Kommersiell
• Kommunikativ
• Inspirerande
• Nyfiken
• Affärsdriven
• Serviceinriktad

Erfarenheter
• Vi ser gärna att du har hotellbakgrund, alternativt erfarenhet inom kundtjänst/customer relations i närbesläktad bransch.
• Bred kunskap i allmänna affärsprogram som Excel, Powerpoint och Word. Fördel med erfarenhet från Revinate, Tripadvisor, Expedia och andra liknande system.
• Fördel med kommunikativ erfarenhet.
• Gärna erfarenhet av ledande befattning eller projektledarbakgrund.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan på GRAM Groups jobbsida.

Vi är GRAM Group
GRAM Group består av Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand och Torekov Hotell, samt restaurangerna Sand, Sands Bakficka, Pepe’s Bodega, Papas, Restaurang Riviera och Bistron. Alla med sin egen personlighet och karaktär, men med samma gemensamma känsla. En känsla skapad av atmosfär, passion och personlighet på en stark destination som lockar både individuella gäster och företag, året runt.
www.gramgroup.se

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02