Inspirerande receptionschef
Hotel Skansen i Båstad
/https%3A%2F%2Fwww.besoksliv.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F09%2Fhotel_skansen_bastad_bild.jpg)
Vi söker dig med passion för service som vill vara hotellets ansikte utåt – och som med ditt ledarskap kan inspirera och motivera dina medarbetare att leverera service i världsklass. Ett värdskap som märks och som varje gäst kommer ihåg med värme.
Om oss:
Hotel Skansen ligger mitt emellan strand och hamn i centrala Båstad. Händelsernas centrum om sommaren, återhämtningens tillhåll på vintern. Här kan hotellets gäster njuta av utblick över havet, ett spa med rooftop och kallbadhus, närodlade Bjäresmaker, 172 nyrenoverade hotellrum och 26 flexibla möteslokaler. Hotellet är en del av GRAM Group, är utvalt av Svenska Möten och miljömärkt med Svanen. Förärades gästernas eget pris, Tripadvisor Travellers’ Choice 2021.
Om dig:
Receptionen är hotellets hjärta och som receptionschef kommer du att befinna dig i händelsernas centrum. Därför tror vi att du som söker är flexibel, ser positivt på förändringar och är lösningsorienterad. Vi tror även att du har ett helhetsperspektiv, är strategisk i ditt arbete och du ser nytta i ett gott samarbete mellan verksamhetens avdelningar. Du är en naturlig inspiratör som tycker om att motivera människor runt dig bara genom att vara dig själv.
Vi tror att du har ett intresse och goda kunskaper om branschen, dessutom har du tidigare erfarenhet av liknande arbete i ledande position. Kunskap i bokningssystemet HotSoft är meriterande.
På Hotel Skansen är arbetsglädjen en viktig egenskap. Vi är kunniga, engagerade och har roligt tillsammans!
Om tjänsten:
Vi erbjuder dig ett arbete med variation, utmaningar och glädje. Som receptionschef kommer du att leda och fördela arbetet i hotellreceptionen under dygnets alla timmar. Ditt arbetsteam består av kunniga receptionister. Som receptionschef ingår du i hotellets ledningsgrupp och du förväntas ha nära kontakt och samarbete med samtliga avdelningar. Du rapporterar direkt till hotellets vd.
I tjänsten ingår bland annat följande:
– Personalplanering, schemaläggning och rekrytering
– Personalansvar och daglig coaching av medarbetare i receptionen
– Daglig drift i receptionen
– Driva och vägleda försäljning/merförsäljning
– Administration av beställningar, inköp och fakturor
– Kvalitetssäkring och utveckling av personal och produkt
– Ekonomisk rapportering och budgetarbete
Anställningsvillkor:
Tillsvidareanställning: Heltid, inleds med sex månaders provanställning.
Varierande arbetstid. Viss kvälls- och helgtjänstgöring ingår.
Tillträde: efter överenskommelse.
Lön: enligt överenskommelse. Vi följer Unionens kollektivavtal
Ansökan och kontakt:
Välkommen att skicka in din ansökan på vår hemsida. Där hittar du även kontaktuppgifter, om du har frågor. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag: 2021-10-14.
Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook