Annons
Annons

Lobby Ambassadör

Elite Hotel Marina Tower, Stockholm

Om Elite Hotel Marina Tower, Stockholm


Elite Hotel Marina Tower är vackert beläget vid vattnet, bara några minuter från Stockholm city. Hotellet har 186 rum varav många med havsutsikt. Här erbjuds Sturebadet Marina Tower med bastu, pool, gym och hamam samt restaurang med uteservering. Hotellet har bra kommunikationer, båt till Nybroviken avgår från kajen utanför, buss och tåg finns inom kort gångavstånd.

Om att arbeta i Reception på Elite Hotels


Att arbeta i receptionen innebär att ingen dag är den andra lik, varför det är viktigt att du tycker om ett högt tempo och har en lösningsorienterad inställning till allt som händer. Som receptionist är du också säljare och det är viktigt för oss att det är naturligt för dig att aktivt jobba med merförsäljning som en form av service och så snart möjligheten finns erbjuda en högre rumskategori, en middag i huset eller parkeringsplats – allt för att erbjuda gästen en högklassig serviceupplevelse hos oss!

Passar dig som


  1. Är ansvarstagande och initiativtagande; gästen kan sällan vänta
  2. Är lyhörd med god problemlösningsförmåga
  3. Kan arbeta bra självständigt såväl som i grupp

Om tjänsten


Lobby Ambassadör är en ny roll hos oss som vi vill att du är med och formar. Tjänsten innebär ett ägandeskap för vår fina lobby som du ansvarar för och där du tar hand om våra gäster.

Du har ansvaret för att bygga upp och sköta om vår servering och försäljning i lobbyn. Du är vårt ansikte utåt och den första personen våra gäster träffar, därför kommer en viktig del i ditt jobb vara att hjälpa och guida gästerna till rätt plats i huset men likt en concierge ger du tips och råd om vad gästerna bör besöka och uppleva i Stockholm.

Dina ansvarsområden ligger i bland annat:

  • Välkomna och leda gäster till rätt plats på hotellet och erbjuda tips och råd på aktiviteter i Stockholm
  • Ansvara för vår servering och försäljning i hotellobbyn

Utöver den dagliga driften kommer du att vara delaktig och ansvara för diverse projekt samt vara såväl reception, restaurang & Konferens behjälplig vid behov, i syfte att uppmärksamma behov, skapa relationer och förbättra såväl service nivån som arbetsmiljön. Vi har som avsikt att med denna tjänst inte bara erbjuda en utökad service utan framförallt en känsla utav värdskap och omhändertagande för våra gäster.

Kvalifikationer
Detta är rollen för dig som brinner för service och relationer! Du trivs i en rörlig roll där du, tillsammans med dina kollegor, driver förbättrings-och kvalitetsarbete framåt. För dig är det viktigt med trivsel på en arbetsplats och du är mån om att lyssna in dina medarbetares behov, för att nå dit. Du är inte rädd för att ta i där det behövs och vi ser gärna att du har en prestigelös och flexibel inställning. Som person är du orädd, positiv och glad! Du är självklart Service Minded och social, med en vilja att skapa trivsel och välmående bland dina medmänniskor.

Du som söker har en bakgrund inom service och erfarenhet av att arbeta på hotell/restaurang. Du har goda kunskaper i både det engelska och svenska språket och behärskar datorn som verktyg. Erfarenhet av bokningssystemet Opera samt restaurangsystemet Micros är meriterande. Det är också meriterande om du behärskar ett tredje språk.

  • Arbetstider: Arbetstiderna är främst dagtid, men kan även innebära kvällar samt helger vid behov.
  • Lön: Enligt överenskommelse
  • Frågor: kontakta antingen Receptionschef Johan Månsson på 0708 43 06 19 eller johan.mansson@elite.se. alternativt Restaurangchef Sandra Lepierre på 0709 24 57 35 eller sandra.lepierre@elite.se

Vi tar emot ansökan via länken ovan, gärna med foto. Intervjuer sker löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar rätt person till vårt fantastiska team i på Elite Hotel Marina Tower.

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02