Annons
Annons

Projektledare för Monter- och Roomcatering på Stockholmsmässan

Mässrestauranger AB

Om arbetsgivaren – Mässrestauranger AB
Mässrestauranger AB är ett familjeföretag som i generationer varit en framgångsrik restauratör i Sverige. Företaget driver all restaurangverksamhet på Stockholmsmässan med restauranger och serveringar både i och utanför mässhallarna. I företagsgruppen ingår även Mässrestauranger i Malmö, Teaterbaren på Kulturhuset i Stockholm, Engsholms Slott samt Stadshusrestauranger som driver all restaurangverksamhet i Stockholms Stadshus, där bl. a. Nobelbanketten äger rum.

Projektledare för Monter- och Roomcatering för roliga event på Stockholmsmässan!
Är du effektiv, nytänkande, säljande och dessutom en administrativ person med service inifrån och ut då kan det här vara jobbet för dig. Vi jobbar från ”ax till limpa” och du kommer att ansvara för att planera, genomföra och följa upp beställningar på vår Monter- och Roomcatering här på Stockholmsmässan i Älvsjö. Du deltar även själv i driften vid behov när våra beställare är i huset.

Vår verksamhet
Vi genomför många roliga och inspirerande mässor och arrangemang här på Stockholmsmässan och nu behöver vi förstärka vår personalstyrka med en driven, effektiv och kunnig medarbetare till. Ansvaret kommer framför allt vara för vår Montercatering och Roomcatering.

Mässrestauranger ansvarar för all mat och dryck i hela anläggningen vilket är en mycket viktig del i våra utställares, besökares och kunders helhetsupplevelse. De är här hos oss för att se, lära eller bara njuta av ett event, mässa eller kongress och vill då också kunna äta och dricka gott när de är här.

Montercatering & Roomcatering
För den här tjänsten måste du ha intresse för och vissa säljkunskaper samt enklare marknadsföringskunskaper. Du har ett eget driv att projektleda samt viljan att utveckla och förbättra vår produkt för att få en ännu bättre kundupplevelse och försäljning. Du har grundläggande mat- och dryckeskunskaper för att kunna välja rätt sortiment till rätt målgrupp och event.

Du ansvarar för och sköter all administration, planering och leverans för vår catering i huset – vilket innebär att du administrerar och tar emot beställningar av mat och dryck från våra utställare, ser till att varor finns hemma och sedan levererar beställningen till deras montrar/ konferensrum i tid med service i världsklass.

Det som bland annat kan beställas av utställare och kunder är allt från sallader, bakverk, kaffebeställningar samt drycker av olika slag och mycket annat smått och gott.

Den vi söker
Du är serviceminded, kreativ och säljinriktad. Du är effektiv och hanterar utan problem våra beställningar via telefon, mejl och vår webshop samt registrerar allt i vårt CRM/ordersystem Caspeco där även fakturering sker. Du förstår, talar och skriver svenska och engelska obehindrat på ett professionellt sätt då vi samarbetar med kunder från hela världen.

För att du ska trivas i den här rollen måste du vara strukturerad, duktig på att planera effektivt och har ett strategiskt tänk. Du måste får ihop logistiken så att mat och dryck finns inne, personal är på plats (vi arbetar med extrapersonal vid behov) som kan leverera beställningen i tid och du har alltid ett leende på läpparna.

Du har gästen och dina medarbetare i fokus samt förmågan att få oss alla att känna stolthet för vår produkt och leverans oavsett hur liten eller stor leveransen är.

För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du är en lagspelare som gillar service, du kommer vara en viktig ”spelare” för våra gästers och medarbetares helhetsupplevelse. Vi erbjuder en rolig, inspirerande familjär arbetsplats med många härliga kollegor.

Vi erbjuder:
Ett modernt restaurangföretag och trevliga arbetskamrater där vi alla drivs av ”service inifrån och ut”. Rollen är varierande och du kommer vara en viktig del i våra större och mindre evenemang.

Tjänsten är ett tidsbegränsat vikariat med start 16 januari tom 15 december 2023 på heltid. Vi har kollektivavtal och betalar semester, pension, försäkring och löner mm utifrån det. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och arbetar hållbart både utifrån klimat, miljö och välmående.

Arbetet utförs hos oss vardagar, helger och kvällar enl. schema som styrs utifrån de event vi har i huset, vilket kräver att du kan periodvis arbeta flexibelt veckans alla dagar enligt årsarbetstid. Vår verksamhet är säsongsbetonad vilket innebär att vi jobbar mer på våren och hösten med ledighet under sommaren.

Har du frågor om tjänsten kan du ställa dem till:
Maria Granvik, platschef, maria.granvik@massrestauranger.se eller
Carl Westerberg, driftschef, carl.westerberg@massrestauranger.se

Välkommen med din ansökan!

Ansökan
Ansöker gör du genom att klicka på ”Sök detta jobb” och bifoga ditt CV och personliga brev. Urval och intervjuer ske löpande och anställning kan ske innan ansökningstiden är slut.

Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail i och med GDPR förordningen.

Krav
• Tidigare erfarenhet av arbetsledning och projektledning
• Erfarenhet av planering och administration i tekniskt stödsystem och Officepaketet.
• Har grundläggande kunskaper i sälj och marknadsföring
• Talar och förstår svenska och engelska obehindrat
• Grundläggande kunskaper i mat och dryck

Meriterande
• Har haft en liknande roll tidigare.
• Har jobbat i Caspeco ordersystem
• Har jobbat inom besöksnäringen

Ange att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02