Annons

Service Team Manager

Scandic Continental

Välkommen till Scandic Continental, hotellet med det absolut bästa läget mitt i Stockholms stadskärna!

Vare sig du välkomnar gäster till ett av våra 392 hotellrum eller till vår takbar med spektakulär utsikt över Riddarfjärden så kommer du konstant möta besökare från hela världen. Till Scandic Continental kommer våra gäster bland annat för att lobbyjobba, kvällsmiddagar och njuta av en AW i vår rooftop bar. Hos oss kommer du att arbeta med kollegor som vet vad det lilla extra för gästen innebär och tillsammans skapa de bästa gästupplevelserna.

Så vill du ta chansen att bli en i teamet på Stockholms mest centrala affärshotell? Trivs du i en miljö med högt tempo och drivs av att hitta lösningar då är det dig vi letar efter!

Nu söker vi en Service Team Manager på konferensen – som vill skapa perfekta förutsättningar för fantastiska möten

Alla stora förändringar i vår historia har sitt ursprung i idéer som diskuterats i möten med andra. Varje dag sluter våra kollegor upp för att tillsammans iscensätta våra mötesrum och ge gästerna bästa förutsättningar att förverkliga sina drömmar och idéer. Och eftersom vi tror att våra gäster delar vårt engagemang för hållbarhet så vill vi gärna tro att stora förändringar för den globala utvecklingen kan ta sitt ursprung inom dessa väggar.

Som Service Team Manager-Meeting ansvarar du för personal, deteljplanering, försäljning och hantering av våra konferenslokaler på Scandic Continental. Vi kan erbjuda möte och event från 5-420 gäster i våra 23 fräscha lokaler.

Självklart arbetar du medditt team att även utveckla vår verksamhet för att säkerställa att vår serviceupplevelse till våra konferensgäster är på topp och något som de lägger på minnet.

Dina arbetsuppgifter kommer vara följande:
• Ha övergripande ansvar för hotellets konferensverksamhet
• Introducera nya medarbetare och praktikanter
• Coacha och inspirera dina medarbetare och kollegor
• Arbeta och följa upp nyckeltal och andra uppsatta mål
• Planera och bemanna utefter behov och efterfråga på konferenser
• Visning av lokaler och event ytor
• Detaljplanering och koordinering av event
Fakturering
• Genomförande av interna utbildningar
• Arbetet som Service Team Manager kräver en mycket god förmåga att kunna koordinera sina arbetsuppgifter och samtidigt vara engagerad i alla detaljfrågor. Din passion för just service är det som gör att du leder dina medarbetare till att kunna leverera precis det till våra konferensgäster.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:
• Har jobbar som Konferenschef tidigare
• Minst fem års erfarenhet av liknande arbete, och då i ledande befattning
• Relevant utbildning
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Goda datakunskaper
• Jobbat tidigare med scorpio

Information om tjänsten:

Det här är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Continental!

Ange i ansökan att du sett annonsen på besoksliv.se. Se även alla våra lediga jobb på Besöksliv Jobb på Facebook

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra dagliga nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02