Annons
Annons

Spa Manager med stort försäljningsfokus

Clarion Hotel Sign

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Clarion Hotel Sign, Stockholms största hotell, söker en måldriven Spa Manager som älskar försäljning.

Clarion Hotel Sign är med sina 558 rum, Stockholms största hotell. Här finns restaurang, SPA, mötesrum och en bankettsal som tar upp till 700 personer. Hotellet har varit öppet i snart 10 år och utvecklas ständigt! I sommar har Sign fått ett ordentligt ansiktslyft där bl.a. reception, lobby, konferensvåning och hotellets restaurang byggts om. I slutet av augusti slog vi upp dörrarna till vår nya restaurang Kitchen & Table Norrmalm. Hotellets spa, Selma City Spa, är ett pulserande cityspa med bl.a. en fantastisk takpool med utsikt ut över Kungsholmen.

Clarion Hotel Sign ingår i hotellkedjan Clarion Hotel, och är en del av Nordic Choice Hotels, den ständigt växande hotellkoncernen som just nu har 187 hotell under flera olika varumärken.

Till Clarion Hotel Sign och Selma City Spa söker vi nu en måldriven Spa Manager som brinner för att sälja. Du älskar människor och du är självständig, drivande och kreativ. Du är van att arbeta snabbt och flexibelt, med tighta deadlines. Du är en idérik problemlösare som också har analytisk förmåga. Och framförallt, du älskar att leverera den bästa upplevelsen till våra gäster  så att de vill besöka oss igen och igen.

Dina viktigaste uppgifter är att säkerställa att vårt fantastiska spa är fullbokat alla dagar i veckan och att alla som besöker oss längtar tillbaka direkt när de lämnar oss!

Spaerfarenhet är inget krav för denna tjänst men erfarenhet av att driva försäljning är meriterande.

Spa Manager rapporterar till Operations Manager och är en del av hotellets avdelningschefsgrupp.

Arbetets innehåll kan variera, här kommer några exempel.

  • Optimera spaförsäljningen och säkerställa att vårt spa är fullbokat alla dagar i veckan
  • Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
  •  Arbeta aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
  • Personalansvar för Spa Supervisors, spavärdinnor och spaterapeuter vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning.
  • Nyrekryteringar inom sin avdelning
  • Arbeta fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
  • Ansvara för att löpande följa upp gästnöjdheten i vårt servicesystem Loopon, Tripadvisor etc. och snabbt agera vid behov för återkoppling och kompensationer.
  • Delta i driften dagligen inklusive helger och  vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
  • Dutytjänstgöring efter angivet dutyschema

Detta är exempel på hur rollen ser ut just nu och den, liksom hotellets verksamhet, kommer att förändras över tid beroende på företagets utveckling och gästernas behov.

Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi lägger vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor med målet att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas med vår ambition att ge gästen en fulländad upplevelse, och lite till på Skandinaviens mest passionerade affärshotell.

Om du känner igen dig i det vi söker, så är du varmt välkommen med din ansökan!

Anställningstyp: tillsvidare, efter sex månaders provanställning

Ansök här
Fler lediga jobb
Annons
Annons

Platsannonsera på Besöksliv

Söker du medarbetare från hotell och restaurangbranschen?

På besöksliv.se når du direkt personer med branscherfarenhet och kompetens i hela Sverige. Din platsannons publiceras i minst ett av våra nyhetsbrev. Vi har massor med nöjda och återkommande kunder, från alla delar av besöksnäringen.

Kontakta Informa på besoksliv@informa.se eller ring 08-34 03 02