Annons

Max prisas för sitt hållbara tänk

zoom
NYHETER. Hamburgerkedjan Max är bra på hållbarhet. Det är sjunde året i rad som företaget korats till det mest hållbara snabbmatsbranschen i varumärkesundersökningen Sustainable Brand Index. 
Annons

Sustainable Brand Index listar årligen Sveriges mest hållbara varumärken. För sjunde året i rad toppar Max.

– Att våra gäster ser och gillar det vi gör är väldigt peppande. Förra året fyrdubblade vi försäljningen av gröna burgare och det har under året minskat vår klimatpåverkan rejält, säger Kaj Török, Informations- och hållbarhetschef på Max Hamburgerrestauranger.

Bakom SBI:s resultat står en undersökning med 11 000 konsumenter som har tyckt till om hur de 286 största varumärkena i Sverige presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande. 

Men det slutar inte där för Max Hamburgerrestauranger. Nyligen prisades man även för sin rekryteringskampanj av reklampriset IAB Sweden Mixx Awards. 

Två ikoner slås samman för att revolutionera hotellbranschen

Två ikoner slås samman för att revolutionera hotellbranschen

När Amet & Partners och italienska världsaktören La Bottega slår sina påsar ihop bildas en ny jätteaktör. AMEGA LAB har som mål att omdefiniera upplevelsen av bekvämligheter