Annons

Ny konceptrestaurang ska lösa vardagspusslet

zoom Under hösten öppnar Tastory i Kista utanför Stockholm.
Under hösten öppnar Tastory i Kista utanför Stockholm.
NYHETER. Fazer lanserar en ny linje konceptrestauranger under varumärket Tastory. Här vill man erbjuda ett komplett hela-dagen-utbud.
Annons

Tastory heter Fazer Food Services nya nordiska restaurangkoncept som lanserades på Lindhagensgatan i Stockholm den 21 april. Fazer Food Services har över 200 restauranger och med detta nya koncept vill de hjälpa människor att lösa vardagspusslet.

– Det är en stor satsning för oss och vi har höga förväntningar på det nya konceptet. Över tid bör vi i Sverige nå en omsättning på närmare en halv miljard kronor, svarar Joakim Nilsson, vd, Fazer Food Services Sverige.

Öppna fler restauranger

Under hösten öppnar Tastory i Kista utanför Stockholm och fler restauranger är planerade.

– Exakt hur många enheter är inte bestämt utan vi hoppas att konceptet kommer att växa succesivt, säge Joakim Nilsson.

Konceptet är att kunden ska kunna handla alla sina mål under dagen och Tastory kommer att fokusera på gröna tillagade råvaror för att uppmuntra till minskad konsumtion av kött.

– Det här i kombination med de generösa öppettiderna och den personliga servicen kommer få tastory att sticka ut på marknaden. Perfekt lämpat för företagstäta business parks och contract catering, svarar Joakim Nilsson.

Varför behövs Tastory?

– Vi har fått mycket positiv feedback från marknaden. Utöver vällagad mat som grund tror vi att Tastory är intressant för gäster och kunder då det erbjuder en valfrihet som efterfrågas alltmer på marknaden då våra matvanor förändras. Flexibiliteten i konceptet är unik i sitt slag och kan utvecklas tillsammans med kunder och gäster utefter deras förändrade behov. Att bygga koncept och lösningar handlar om att våga prova och förändra, vilket självklart kommer vara en del av Tastory också.

Vad kostar satsningen?

– Den typen av siffror kommunicerar vi inte.