Annons

Inspirations- och kunskapsdagar ska höja mötesbranschen

zoom Mötesplatsen
Mötesplatsen "M" ska utbilda och inspirera mötesindustrin. Foto: Svenska Möten
NYHETER. Kunskapsutbyte, nyheter och inspiration. Det är vad Svenska Möten hoppas på med den nya mötesplatsen som lanseras i maj. ”Vi vill lyfta vikten av fysiska möten i den digitala konkurrensen”, säger medlemschef Jannis Norén Karas.
Annons

Den 6 – 7 maj 2020 lanserar Svenska Möten en ny, årlig mötesplats för mötesanläggningar från hela Sverige, nationella kunder och partners. Mötesplatsen med arbetstiteln ”M”, är en kombination av en mötesmässa i ett nytt format och branschdagar där man även ska hålla utdelningen av Svenska Mötespriset.

Varför gör ni detta?

– Det har saknats ett sådant forum och det har efterfrågats av både medlemmar, leverantörer och kunder, säger Svenska Mötens medlemschef Jannis Norén Karas.

Vad ska den nya mötesplatsen göra?

– Vi vill hjälpa till att höja kvaliteten i mötesindustrin på olika sätt. Det ska vara en mötesplats för att kunna utbilda och inspirera hela mötesindustrin, – kunder, leverantörer och mötesanläggningar. I den digitala transformationen som ännu pågår ser vi att det fysiska mötet blir allt viktigare.

Hur då?

– Det emotionella som finns i ett fysiskt möte är det som sticker ut, det gör skillnad i kundmötet, det interna mötet och i ledarskap. Det får du inte i den digtala världen.

Vad hoppas du på?

– På en välbesökt mötesplats med både besökare och utställare som är nöjda och inspirerade att ta tag i sina egna möten.

Initiativet är ett samarbete mellan Svenska Möten och mässarrangören Bra Mässor.

 

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...