Annons

Nye vd:n vill ta Yasuragi till nästa nivå

zoom Yasuragis värderingar stämmer överens med nye vd Per Kellers. Foto: Yasuragi
Yasuragis värderingar stämmer överens med nye vd Per Kellers. Foto: Yasuragi
NYHETER. Per Keller blir ny vd för spa- och konferenshotellet Yasuragi utanför Stockholm. Hans vision är att göra företaget ledande när det gäller hållbarhet i alla led.
Annons
Per Keller arbetar i dag som vd för Hotel C i Stockholm och har tidigare haft vd-uppdrag inom bland annat Nordic Hotels & Resorts och arbetat på nyckelpositioner inom bland annat Parks & Resorts Scandinavia. Den 15 april tillträder han som ny vd på Yasuragi.

– Det känns fantastiskt kul, det koncept som Yasuragi har utvecklat lirar väldigt bra med mina värderingar så jag är barnsligt lycklig, säger Per Keller.

– Jag känner stor vördnad och respekt för det arbete som teamet på Yasuragi har gjort de senaste åren. Nu är jag sugen på att ta det till nästa nivå.

Vad innebär det?

– Till en början att få fler människor att förstå vad Yasuragi kan bidra med till människors välbefinnande. Det är en magisk plats där människor kan få nya verktyg och perspektiv, oavsett om man är där på ett möte eller privat. Jag vill hjälpa till att göra det erbjudandet ännu tydligare.

Vad är din vision?

– Att ta nästa steg i den resa som började i samband med ombyggnaden för drygt ett år sedan och bli ledande när det gäller hållbarhet i alla led, 360 grader. Yasuragi handlar om att återupptäcka gamla traditioner och ta ett steg tillbaka för att kunna bli en bättre version av sig själv. Jag tror att det är rätt väg i den narcissistiska tid vi lever i.

Yasuragi har utmärkt sig när det gäller hållbarhet de senaste åren. I samband med att hotellet nyöppnade i fjol lanserades en vegansk restaurang, samtidigt har serveringen av rött kött minskats radikalt även i de andra två restaurangerna.

Hur ska du utveckla hotellets hållbarhetsarbete?

– Det handlar om att utveckla det arbete som redan görs och att ge personalen utrymme att göra det enkla ännu enklare – då blir det ännu mer attraktivt för marknaden. Jag tror att det finns människor på plats som har jättemycket tankar. Det ska bli spännande att höra dem och få bidra med mina perspektiv.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...