Annons

Resebranschens guldklimpar: De vann på Grand Travel Award

zoom Jessica Castegren från Clarion gratuleras av Özz Nûjen och Annelie Nässén, Årets chef, med SAS alla diplom.
Jessica Castegren från Clarion gratuleras av Özz Nûjen och Annelie Nässén, Årets chef, med SAS alla diplom.
NYHETER. Det var fest under kristallkronorna när vinnarna i Grand Travel Award korades på Grand Hôtel under tisdagskvällen. Ett flygbolag gjorde oväntad storslam på prispallen.
Annons

Det blev succé för SAS när resebranschens gala Grand Travel Awards hölls på Grand Hôtel under tisdagskvällen. De vann i samtliga klasser de nominerats i: Bästa transport inrikes, Bästa flygbolag Europa och Bästa flygbolag interkontinentalt. Och galans drottning blev bolagets globala försäljningsdirektör, Annelie Nässén, som fick utmärkelsen Årets chef.

– Vi är så sjukt glada, det här är helt galet. Stort tack, två tredjedelar av våra intäkter säljs av det här gänget, sa hon pekade ut från scenen mot publiken.

Vinnaren: ”Krävs mod”

Det var för gång 24 i ordningen som branschtidningen Travel News höll den årligen återkommande Grand Travel Award. Och för sjunde året i rad fick Clarion Hotel utmärkelsen Årets hotellkedja Sverige. Plats på scenen för att ta emot den var bolagets marknadschef, Jessica Castegren.

– Det är helt otroligt att vinna för sjunde året. Det betyder en ännu större stolthet över varumärket för alla anställda, som självklart är delaktiga i vinsten. Vi vågar vara annorlunda och sticka ut. Jag tror att det krävs en hel del mod, att våga experimentera och att våga göra fel.

Özz Nûjen bjöd på humor

Konferencier för galan var komikern Özz Nûjen och han skojade om både resebranschen och sig själv. Jublet steg när STF Abisko Fjällstation tog emot Årets Ekoturismpris, för att ha satt både Abisko, Lappland och Sverige på kartan. Extra glad var också Eva Drugge från Resia, som blev Årets resesäljare.

Till Årets nydanare utsågs den mer udda fågeln i sammanhanget: Airbnb.

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Tältet som kan bli sommarens marginalförstärkare

Glampingkonceptet blir alltmer populärt och inte undra på det. ”Med ett riktigt bra glampingtält känns det som att sova under bar himmel”, säger Ulf Waldekrantz, som representerar Nordisk på den svenska marknaden...