Annons

Scandic skrotar varumärket HTL

zoom För två år sedan lanserades HTL. Nu ska fyra enheter bli Scandic-hotell.
För två år sedan lanserades HTL. Nu ska fyra enheter bli Scandic-hotell.
NYHETER. För två år sedan startade Scandic lillasysterkedjan HTL med fyra hotell i Stockholm och Oslo. Men nu vill hotelljätten att alla verksamheter ska gå under samma flagg.
Annons

Det knappt två år gamla HTL-konceptet ska profileras om till Scandic. Koncernen anser att egna varumärket är så pass starkt och ekonomin så pass stabil att man gynnas mer av det.

– Vårt starka varumärke tillsammans med skalbarhet utgör en viktig grund för Scandics värdeskapande, vilket bekräftas av våra goda och stabila marginaler. Med Scandics varumärke och systemstöd kan dessa fyra hotell prestera ännu bättre, säger Frank Fiskers, vd och koncernchef för Scandic Hotels Group.

Under våren har koncernen gjort två stora påkostade öppningar i Stockholm under Scandics egna varumärke: Haymarket på Hötorget och Continental invid Centralstationen.

De HTL-hotell som berörs kommer under hösten 2016 att profileras om. Men koncernen framhåller att det är ingenting som påverka varken kundavtal eller bokningar.

Två ikoner slås samman för att revolutionera hotellbranschen

Två ikoner slås samman för att revolutionera hotellbranschen

När Amet & Partners och italienska världsaktören La Bottega slår sina påsar ihop bildas en ny jätteaktör. AMEGA LAB har som mål att omdefiniera upplevelsen av bekvämligheter